Der løber vand et eller andet sted fra vores gulvstående toilet og ud på gulvet. Der er vådt ved fugen, og eftersom toilettet og cisternen i øvrigt er tøre, må vandet komme fra et sted inde under toilettet. Det er ikke bare en lille smule, men så meget at et håndklæde på gulvet bliver drivvådt natten over. Vandstanden falder ikke i toilettet, så jeg mistænker et problem med cisternen. Vi har prøvet at afkalke cisternen med speciel cisternerens, hvilket desværre ikke løste problemet.
Jeg lavede et eksperiment i går, fordi jeg har læst, at det blot kan være en pakning mellem cisternen og slangen. Men jeg er usikker på, om eksperimentet overhovedet kan bruges til noget. Jeg løftede måleren i cisternen, så jeg kunne holde cisternen tømt for vand. Inden for et par timer blev der ikke længere vådt på gulvet. Jeg hældte en stor spand vand i kummen, hvilket ikke medførte vådt gulv. Jeg sænkede føleren i cisternen, så der kom vand i igen. Det gav ikke vand på gulvet - dog ventede vi kun et kvarter, fordi nogen skulle bruge toilettet. Kort efter der var skyllet ud, begyndte der at sive vand ud på gulvet igen.
Er det korrekt antaget, at mit eksperiment og mine observationer i øvrigt viser, at det er noget ved cisternen, der er problemet og ikke en revne i kummen, som jeg bare ikke kan se?
Har nogen en idé om hvad det kan skyldes?
Hvis det ikke kræver udskiftning af toilettet: Hvordan reparerer man det?
Mange tak.