Hvilket produkt til pudsning af letbeton?

Hej

Jeg skal pudse op efter nogle gamle vægge der er revet ned/flyttet. Det er gamle let beton vægge (se billede)

Hvordan ville i pudse dette bedst muligt op?

Hvilket produkt vil i anbefale? 

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt svært at se hvor stort hullet er.

Tænker at jeg ville finde noget gips&træ at sætte ind hvis hullet er mere end 3-4 cm - eller nøjes med spartel.
ev elmand
ev elmand
25292 7480
Det pudser du op med ganske almindelig vådmørtel og lidt cement. Eller en færdig mørtel.
Du skal fugte det meget og sørgefor at mørtelen bliver presset godt ind i, Efter 15 - 20 minutter kan du trække det af med muren som leder, og efter yderligere tid kan det pudses med et pudsebræt. 
Med træ og gips giver jeg garanti for revnedannelse. sandspartel kan bruges med det er noget dyrt og kan kun påføres i maksimal 4 mm tykkelse imellem hver gennem tørring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Rolf119
Rolf119 Trådstarter
6
Ok, tak for svar. 

ev elmand, er der nogle bestemte produkter du vil anbefale? Er villig til at ofre lidt ekstra på det, så længe det er noget der holder og ikke revner. 
Gregeren
Gregeren
5137 2830
Til den mængde køber du bare en pose færdig pudsemørtel i byggemarkedet, f.eks. fra skalflex eller weber. Det skal bare ikke være tyndpuds, da rillen ser for dyb ud til denne type.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også