Niveauforskel mellem græsplæne og flisetereasse

Hej LDS

Jeg har en flisetereasse med plantesten rundt som ligger ud til min græsplæne. Synes dog ikke det er specielt pænt, så vil gerne fjerne plantestenene og så græs helt op til flisetereassen. Udfordringen er dog, at enkelte steder er niveauforskellen mellem flise og græs på ca. 8-9 cm fra bunden af flise til græsplænen. Se vedhæftet billeder.

Så spørgsmålet er, hvordan jeg undgår at de ca. 8-9cm sand ikke skrider, når plantenene fjernes. Kan jeg blot så græs eller skal jeg på anden vis sikre sandet fra at skride og i så fald, hvordan?

På forhånd tak :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grav en rende langs fliserne, og sæt nogle fliser ned på højkant, for at lave en afslutning, der samtidig holder på sandet. De fliser, du sætter på højkant, kan evt få en gang fliseklæb på samlefladerne, for at undgå at sand smutter ud mellem dem.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg ville blot fylde op med muldjord til ca. 5 cm. under flisernes overkant, og så så græs. Efter nogle (få) år vil græssets rødder have vokset så meget, at der ikke længere vil være en kant ved fliserne. Så kan din (fremtidige) robotklipper også klippe græskanten helt ren.

Søren O
Mange tak for svarene. Havde håbet på at kunne slippe afsted med det uden kantsten 😬 @Søren O: Vil græsplænen så ikke skråne for meget til at en robot ville kunne tage det de første par år?

Planen er nemlig at sætte robotplæneklipper op nu her efter plantestenene er fjernet.
Du bestemmer jo selv, hvor meget det skal skråne ud. Hvis du laver en "rampe", der skråner 1m væk fra terassen, så skulle der ikke være noget problem med robot.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis