Findes afstandsstykke til roset på brusesystem?

Jeg overvejer at købe et brusesystem med hoved- og håndbruser, fx denne https://www.billigvvs.dk/hansgrohe-crometta-s-240-brusesaet-krom-1683230. Problemet er, at vi har udvendige vandrør ned til blandingsbatteriet, hvorfor lige ift den model er den øverste brusestangsholder / roset ikke lang nok. Der går ca 11 cm fra væggen til det sted på blandingsbatteriet, hvor den lodrette brusestangsrør skal skrues på.

Jeg ved at der findes andre mærker hvor rosetten kan længdejusteres, fx fra Oras, men lige inden jeg afskriver Hansgrohen, så vil jeg høre om der findes en ca 5 cm afstandsstykker, som rosetten kan skrues på? 

Min internetsøgning har ikke givet pote; man kan måske få det særlavet ude i byen, og hvis det skal være billigt så kunne man måske sætte en træklods.   
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til det er samlet af en del forskellige dele, så du skal finde noget der kan forlænge røret med nr 8.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg løste et tilsvarende problem, ved at tegne en cylinder (afstandsstykke) med passende huller. Fik det 3D printet, skruede det på væggen og monterede brusesættet.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har også en lignende Hansgrohe model på badeværelset og det ser sådan ud, helt uden afstandsstykker.

Ok, nu kan jeg se, at det ikke er det det drejer sig om.  Min har en separat brusestang. 
Hvis du kender en der har en drejebænk, kan du også få lavet et nyt rør (nr) som er længere, laves det i rustfrit stål, kan det sagtes højglanspoleres, så det ligner det forkromede.

Denne stump ø16 RF er bare pudset med polerlærred, bruger man kludeskive og højglansvoks, kan det blive betydeligt bedre.

Vi prøver igen, i morgen --
 desværre ikke nogen økonomisk god løsning.

Nej, det løber hurtigt op.

3D løsningen bruger materialer for en 5'er. Tegningen kan du lave med gratis software, og hvis du ikke kender nogen med en printer, så prøv at lede i lokalområdet, evt. via facebook eller kommunale tilbud.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis