Fastgøre stolper på ajle beholder

Hej. 
Ja undskyld den sjove overskrift. 
Men som jeg før har skrevet om, så er jeg ved at lave et halv tag til camping vognen. 
Selvom det kun er 1,5 år siden jeg gravede ud i stalden og døjede med det samme, så har jeg glemt alt om min ajle beholder.
Stolper til halv taget skal selvfølgelig stå lige på kanten af låget. Ca 10 cm inde 
Låget er 5 meter bredt. 25 cm tyk med 2 lag Rio net og står på sokkel sten i et par meters dybde.
Så styrke mæssigt er låget godt nok, der står også en kostald oven på det.
Det er kun 30 cm under niveau, så at støbe ovenpå er nok udelukket.
Hvad gør man så? 2 gode vinkler sat i låget med enten ekspansion bolte eller karm skruer? 
Støbe fod limet fast i låget? 
Eller hvad er der af andre forslag? 
Den sidste stolpe står uden for beholder, så der fortsætter jeg med planen om at støbe en fod ned 

Tak 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne bruge klæbeanker,og en stolpefod med tenterstål.
(beholderen er vel ikke i brug længere? )

Vi prøver igen, i morgen --
Det er ganske fint med en kraftig vinkel, og et ca. 4  gode skruer. F.eks. karmskruer eller  6 mm skruer i 8 mm rawlplugs. 
Stolpefoden kan også bruges, men limankre kræver at der ikke bores helt igennem beton laget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej. 
Ja det var også en af mine ideer, spørgsmål er så om det bedre end 2 vinkler eks. 

Jo det er den faktisk 😁
Du kan jo vælge denne her, så kan du eks. bruge rawpluk og franske skruer..

Tak for svar. 
Jeg vil se hvad jeg kan få fat i, enten vinkler eller det beslag som Jens viser. 
Jeg tror jeg vil prøve med karm skruer, da jeg alligevel skal have en kasse til remmen. Ellers går jeg med franske skruer og plugs 
subwoof skrev den 08-09-2023 13:05:06

Tak for svar.
Jeg vil se hvad jeg kan få fat i, enten vinkler eller det beslag som Jens viser.
Jeg tror jeg vil prøve med karm skruer, da jeg alligevel skal have en kasse til remmen. Ellers går jeg med franske skruer og plugs 
Men skal der være en bundrem, kan du vel bare skrue stolpefødderne fast i den...

Karmskruer med hoved er også udmærket, der skal bare være et frihul, i det der skal spændes fast.

Dog vil varmgalvaniserede franskeskruer, være mere vejr bestandig.

Der findes også andre forskellige skruer, til at skrue direkte i beton, men dem har jeg aldrig prøvet at bruge.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis