Hardieplank

Hej
Jeg skal bygge et skur, der skal beklædes med hardie plank med vandret klinkbeklædning.
Mit spørgsmål går på hvordan døren kan laves?

Vi vil bygge en ramme og beklæde den med hardiplank ligesom resten af skuret og bruge stalddørsgreb.
 Hvordan får man stalddørsgreb til ikke at gå skråt ligesom beklædningen? Og hvad har I gjort ift sideprofilerne i alu ved kanten til døren? Udlader i den? Sætter I også en på døren? Den går jo lidt længere ud end hardie planken?

Ville I bruge hamborghængsler eller stabelhængsler? Og hvis stabelhængslee hvordan får I det “lodret”, så de ikke er skrå som beklædningen?

Meget gerne hvis I har billeder til inspiration?
Jeg har ikke kunne finde noget på nettet eller her angående at bygge en dør selv i hardieplank, så håber på lidt hjælp, inputs og inspiration og forhåbentlig billeder!

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Hvis du bruger hamburghængsler, skal de skrues fast i karmen, og i rammen på døren.

Ikke det bedste billede, men jeg lavede denne port men klink beklædning, som jo kunne minde om hardiplank, bare smallere, jeg har brugt hamburghængsler, som du kan se er det kun det cylindriske af hængslet der er synligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej
Tak
Ja det var også sådan vi havde i tankerne med hængslerne, da vi tænker det vil blive det pæneste.

Har du ikke noget håndtag/greb?
Nu er det bare en port jeg har i bagsiden af min carport, for at kunne kunne køre om bag huset.
Så jeg har kun en skydeslå, til at holde porten lukket.

Nu er det en ret tung port på 2,2 x 2,2 meter, så jeg har et stykke vinkeljern i bagkanten af porten, hvor hængslerne er skruet i med gevindskruer. i karmen har jeg boltet en 4mm plade fast med bræddebolte, og her er hængslerne også skruet fast med gevindskruer.

Men til en almindelig dør, et et ganske fint at skrue hængslerne fast, med nogle kraftige træskruer.

Vi prøver igen, i morgen --
Ahh okay mange tak.
Det er mest stalddørsgrebet jeg er usikker på. Fordi jeg tænker vi går led Hamborghængsler e
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis