Dryppende vandrør.

Halløjsa 😁 jeg har sat en ny håndvask op med nyt armatur, jeg har skiftet pakke garnet og spændt det godt til (ikke vold spændt) men det bliver ved med at dryppe? Kan jeg have brugt for lidt pakke garn?

Mvh. Pensionisten85 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner klamhug,ring vvs.

Tusse67
Tusse67
362 8410
Der er ikke så meget gevind at gøre med? Har du også brugt salve? Da man ikke kan skimte noget pakgarn overhovedet kunne du nok hav været mere ødsel med det.
solaris
solaris
184 2600
Prøv at skille det igen og pak det om, husk at pakgarnet skal den rigtige vej på gevindet, ellers skubbes det af når du strammer, og der skal bruges salve uden på garnet.
solaris
solaris
184 2600
 Det hedder teflontape, det kan du godt bruge i stedet for pakgarn, brug rigeligt og husk at med tape må du kun stramme, du må ikke skrue tilbage igen hvis du er helt i bund med gevindet. Og det skal ligesom pakgarn lægges på så det følger gevindet, ellers skubbes det af når du samler det.
Og så skal teflontape ca. 15-20 gange rundt om gevindet.
Superdiy
Superdiy
687 4200
Er det ikke en vinkelstopventil du har monteret kugleventilen på?
Hvis det er det, så fjern kugleventilen og monter omløberen fra tilslutningsslangen med den medfølgende gummipakning uden hverken tape eller garn.

Selvbygger med stort S. 
solaris
solaris
184 2600
Enig med Superdiy, hvis det er en nilventil så drop ballofixen, 2 stopventiler lige efter hinanden giver ingen mening, medmindre nilventilen er så tilkalket at den ikke kan lukkes, men så vil det korrekte være at udskifte den I stedet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis