Udskifte gipsplader

Kan man udskifte det yderste lag af gipsvægge med/ lag? Eller skal man gerne skifte begge lag?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren
Gregeren
5137 2830
I en konstruktion med dobbelt gipsplader, kan man sagtens udskifte den yderste plade, hvis det er det du hentyder til. Hvis pladen har lidt skader kan man dog langt hen ad vejen nøjes med at spartle og filte, og så er den god igen.

Elektronikteknikeren
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Det er ikke så nemt at tage den yderste ned uden at beskadige den inderste. Kan man finde skruerne i spartel laget er der en mulighed. Men selv er det svært da stjerne kærven i  skruer ér fyldt med spartel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jakob Karlsson
Jakob Karlsson Trådstarter
9
Mange tak for svar! Hvis det ikke lykkedes med det yderste lag må jeg skifte det hele. Har prøvet at tage tapet af gipsvæggen, men det sidder simpelthen så godt fast, at jeg beskadiger væggen selvom jeg bruger tapetopbløder/opløser. De samlinger og skruer jeg har fundet frem til er der ikke noget puds i dem, så tror simpelthen tidligere ejer er sprunget let og elegant henover det og sat tapet direkte på.
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Så kan det være nemmere. 

m.v.h. Erik
Hvis du laver det helt om - så er der også muligheden for 12 mm krydsfiner inderst og gips yderest - så kan du efterfølgende skrue tunge ting op på væggen.
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Jeg ville nok anbefale 1 lag fibergips i stedet. Så er der kun 1 komponent materiale og det er også skrufast.

m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også