Skifte til gennemstrømnings beholder.

Jeg kunne godt tænke mig at skifte denne ældre varmtvandsbeholder ud med en gennemstrømnings varmeveksler. Oliefyret varmer vandet i dag. Er der en herinde der kan se, hvor meget arbejde det vil kræve at skifte den til en gennemstrømnings, tænker på rørtilpasning osv. Er det et stort arbejde? Evt Ca antal timer for en vvs'er 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den gamle beholder virker fint, får du nok ikke meget ud af at skifte.

Mon ikke vvs'eren skal bruge  ca. 3 timer, det er mit bud, tilslutningerne vil være rimelig ens med din nuværende.

(går ikke ud fra, du vil have en gennemstrømnings vandvarmer til el)

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du kun vil bruge en gennemstrømsveksler (ingen oliefyr) så er problemet EL-installationen.

Hvis du vil i bad og trække f.eks. 500 liter vand ud i timen ved 40 grader (+35 grader end kommunevand i februar) - så skal du bruge 500*35*4.182= 20 kW. 

Selve VVS-arbejdet tager en dag = 8000 kr + dele til 6000 kr.
Jeg troede faktisk, at der var mange som brugte sådan en gennemstrømningsvandvarmer fx alle der har en luft-til-vand pumpe med væghængt indedel. 
Som der bliver nævnt, bruger en gennemstrømsvandvarmer virkelig meget strøm og det skal du bekymre dig om. 20A er ikke unormalt, at de er gearet til. Så 400V skal være til rådighed på stedet. Men de er små og leverer varen øjeblikkeligt

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis