Hvad er på mine vandrør?

Hej
Jeg opsagde den anden dag at der er åbent ind til noget vandføring i vores køkkenskabe (jeg bor til leje). Jeg blev bekymret for hvad det er for noget hvid der er på rørene? Og om der kan være eller er asbest i? Er der nogen der kan se hvad det er og ved noget om det?
Mvh Stine 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan være 100 % rolig det har intet med asbest at gøre, det ligner beton eller mørtel rester.
De lyse rør er plastrør..

Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at bræk en flig af, og test om det kan brænde, kan det brænde eller smelte, er det ikke asbest.
Din rørisolering er rockwool, asbest i rørisolering er typisk i bøjningerne i isoleringen.

Stin
Stin Trådstarter
23
Ja. Nu er jeg jo bare en lejer og tænker at ansvaret ligger ved udlejer? Jeg opdagede bare det i køkkenet og blev bekymret for hvad det var for noget. Det i kælderen var bare for at vise at der var andre steder i bygningen, som minder lidt om samme materiale ☺️
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Selv om du er lejer må du jo godt støvsuge inde i skabet, og evt. lave en lille undersøgelse i kælder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
På billedet fra køkkenet er det hvide også på messing fittings til pex, asbest er udfaset inden de kom i brug.
Tror også kuglehanerne er nyere og efter der kom forbud mod rørisolering med asbest.

Stin
Stin Trådstarter
23
Okay tak! 
Det er mest det hvide, der er på selve jernet jeg tænker om der kunne være noget i? Det som ligner lidt noget kalk eller mørtel agtig noget? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis