Plæneklipper vil kun starte med choker og dør få sekunder efter

Hejsa
Min plæneklipper (florabest) vil kun starte med fuld choker. Derudover dør den 1-2 sekunder efter start.
Jeg har haft karburator adskilt og blæst igennem (flere gange) Umiddelbart ser alt fint ud.
Kan det skyldes andet and karburator?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er sandsynligvis karburatoren der skal renses.

Men tjek lige om der kommer benzin ud, hvis du trækker benzinslangen af karburatoren.

Gør det ikke det kan det være et stoppet filter i tanken, eller manglende udluftning i benzindækslet.

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan godt drille fælt at rense en karburator, så der skal flere forsøg til, du kan købe karburatorrens på spray det er ret effektivt, eks. som denne her Link
vær sikker på at pakningerne i indsugning er i orden...
Tjek også om der kommer benzin ind i karburatoren, når svømmeren er i nederste position.

Vi prøver igen, i morgen --
Tænker du på de sorte pakninger imellem motor og karburator? Vil motor gå ud, hvis en pakning er utæt?
Kan det være en indstilling af luftskrue mm, som driller eller kan det kun være skidt et sted i karburator? 
marschner skrev den 04-09-2023 21:02:51

Tænker du på de sorte pakninger imellem motor og karburator? Vil motor gå ud, hvis en pakning er utæt?
Kan det være en indstilling af luftskrue mm, som driller eller kan det kun være skidt et sted i karburator? 

 Ja hvis de pakninger ikke er tætte suger motoren falsk luft...

Ja der plejer at være flere forskellige kanaler og dyser der kan stoppe til, men lige hvordan din karburator er ved jeg ikke.

Prøv at kikke denne Danske video igennem,  ikke sammen klipper som din, men med samme problemer, og din karburator minder sandsynligvis meget om den, ham renser på filmen.



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for link. Umiddelbart ligner det samme karburator (Honda), men har været de samme step igennem som i video og alt virker som sagt også fint og rent.
Jeg tænker karburatoren efterhånden ikke kan blive renere umiddelbart.
Jeg har dog nu haft held med, at få den startet, men kun ved fuld choker, uanset om den er varm eller kold. Efter den er startet kan choker godt frakobles.
Desuden dør den, så snart der bliver givet lidt hurtigt gas.

Kan det indikere noget?

Har du brugt karburatorspray ?


Vi prøver igen, i morgen --
Ja det har jeg. De eneste huller jeg ikke har kunne checke rigtig er de 3 små på billedet. Ved ikke hvad de går til, men har blæst spray og luft ind i dem, så godt jeg kunne.
I øvrigt er der autogas på den via en arm og en fjeder. 
Motoren kører ikke jævnt (når den kører), men ved ikke hvor meget indstilling af luftskrue osv har at sige.
Man stiller luftskruen til den går højst op i o/m, og så skruer man den ca ½ omgang ud.
Svømmerhøjden kan også være forkert,  men den har du vel ikke ændret på?

Har du tjekket oliestanden på motoren, er den ikke rigtig er der nogle motorer der køre elendigt.
(Der kan løbe benzin ned i olien hvis nåleventilen ikke lukker tæt, så bliver oliestanden alt for høj)

Har du prøvet med et nyt tændrør, det kan til tider gøre underværker..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg prøver at justere luftskruen. Skal det gøres når motoren er varm?

Nej oliestand har jeg ikke checket, men vil få det gjort.

Jeg har heller ikke udskiftet tændrør, da det, som sidder i ser fint ud umiddelbart.

Jeg prøvede at starte den idag, dog uden held. Kan se at autogas er på max ved start og den kan jo ikke køre ved max.
Jeg prøvede så, at tvinge gasspjæld til ca. tomgang. Dette hjalp og den kunne startes. Derefter kunne den efter lidt tid holde sig (nødtørftigt) i gang uden hjælp.
Det virker som, om det store problem er, at den ikke kan tåle meget gas, og slet ikke gas hurtigt. Det virker vel næsten som, der ikke suges benzin op af det strålerør og hovedyse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis