Bedste isolering til 100mm træskelet?

Hej! Jeg er igang med et anneks, som er bygget på 100mm træskelet. Findes der et alternativ (udover rockwool og de andre standarder) som kan isolere bedre i samme tykkelse? Jeg vil helst ikke bygge væggene tykkere, da det formindsker pladsen i annekset.
Kan man som alternativ isolere med standard isolering 100mm i træskelet. Og så sætte termofolie i mellem træskelet og gips (altså i de 20mm hvor der kommer forskalling.)  Eller er det noget rod? Har jo læst om kingspan, men det virker meget dyrt samlignet med normal isolering:)

Eller mener I at 100mm isolering af rockwool f.eks. er nok? Loft og gulv bliver isoleret med 150mm.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et anneks i direkte forbindelse med et hus som skal være godkendt til helårsbeboelse? Isf er du pligtig til at efterleve alle isoleringskrav i bygningsreglementet hvilket du ikke kan med 100mm isolering.
Ift dit konkrete spørgsmål så er der ingen mirakelmidler - ellers ville alle jo gøre det. Kingspan har høj isoleringsværdi (og høj pris) men er svært at tilpasse i trækonstruktioner så det sidder tæt, og det er meget letantændeligt ifm brand så der er krav om behørig inddækning.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Thermofolie virker ikke og er rapporteret af teknologisk instistut.

Grunden til at man skriver at thermofolie virker alligevel - er at installationen af thermofolien kræver at der er luft rum på 3-5 cm mellem det man skal isolere i mod - dermed kommer isoleringen via luftspalten på 3-5 cm :-)

100 mm Rockwool er fint - glasuld kan isolere marginalt bedre - men i praksis ikke bedre.

Hvor varmt vil du have det i Anneks - skal det være med fuld varme hele året - så var det måske bedre at isolere mere alligevel - indenfor - eller udefra.
100 mm er nok til at opretholde en god komfort i et anneks- det er mere end der er i mange huse fra før 1980.. 
MEN jeg vil alligevel mene at du skal have yderligere 45 mm i det inderste lag, mellem dampspærre og gips, for ikke at ødelægge dampspærren med stikkontakter osv
Ingen grund til bekymring, huset står individuelt og skal være flytbart. Jeg vil tage til overvejelse om jeg bør sætte 45mm udenpå dampspærren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis