Støbe på begge sider af plade

Jeg skal støbe 65 kvm kældergulv om et par uger. Mellem badeværelse og resten af gulvet, skal der adskilles med en plade fordi der skal støbes i 2 højder på samme dag (betonkanon).

Min erfaring med at støbe op mod støbeplade, er at den er nem at fjerne hvis man kun støber på 1 side af støbepladen.

Min bekymring er om det er til at få støbepladen op, hvis man støber på begge sider af den. Det bliver 10 cm på den ene side og 14 cm på den anden side. Støbepladen bliver 60 cm i længden.

Er der nogen der har erfaring, tips eller tricks her?

Planen er at efter støbning og hærdning skal pladen op og hullet skal støbes til (murerens plan). 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor bruger du ikke bare 2 støbeplader med 2 cm i mellem ?
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
Når betonen er hærdet nok, trækker du pladen op. Du lader bare pladen være lidt højere end betonen, så du kan få fat i den.

fase
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Den skal nok op når det er 1/2 hærdet. Men hvis murer har den erfaring så ved lad ham stå for det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jensen80
Jensen80 Trådstarter
49
johnm skrev den 04-09-2023 05:06:02

Nu er der ingen grund til at pladen kommer mere end 5 cm ned i beton og det gælder også ved flydebeton. 

Hej John

Det er sjovt du nævner det, for jeg havde godt tænkt på om det betød noget.

Bare for at forstå korrekt - betyder det du siger at der godt må være ca 5 cm mellemrum fra isolering og op til bræt, hvor beton kan flyde under. Og samtidig beholde 2 forskellige højder på hver side af bræt?

Vi får pumpet beton ind og begge sider af bræt støbes i samme omgang.
Det er korrekt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis