Opvasker gået i koma

Jeg har en Siemens opvaskemaskine, som ikke har ret mange år på bagen (dog lidt mere end de 2), som indtil for et par dage siden virkede upåklageligt. Kørte perfekt, vaskede rent und alles. 

Og nu, pludselig, når jeg tænder et program, pumper den vand ud og hopper derefter direkte på "reset-program" og derefter slukker efter et minuts tid. Den meldte en fejl 19 forleden, derefter har den vasket (men uden at melde fejl), men servicen har været lidt fedtet efterfølgende (måske sæbefedtet). 

Den pumper fint ud, filteret er renset, filteret ved vandtilførslen er renset, så ikke noget der. 

Er det noget i styringen, den er gal med? 
Nogle bud på løsning? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får lige en fejlkode liste HER
Prøv evt. at frakoble maskinen vand og strøm nogle minutter, og se hvad der sker.
Sørg for den ikke lækker vand og check alle filtre. ( også aquastop )
Vh. Casten

cdp skrev den 03-09-2023 08:25:31

Du får lige en fejlkode liste HER
Prøv evt. at frakoble maskinen vand og strøm nogle minutter, og se hvad der sker.
Sørg for den ikke lækker vand og check alle filtre. ( også aquastop )
Vh. Casten

Jeg har renset, og jeg har også kigget på fejlkode (E19 fortæller, at det er dispenser). Jeg har også frakoblet alt i 30 min+. Intet lækker heller. Den kan også sagtens tage vand ind og pumpe ud. 

Den melder heller ikke fejlkode mere end den ene gang forleden, den nulstiller bare programmet efter at have lavet den indledende udpumpning. 
Har du set efter om der står vand i overløbsbakken?
jhb skrev den 03-09-2023 11:38:23

Har du set efter om der står vand i overløbsbakken?

Nej, det har jeg faktisk ikke. Jeg må lige prøve at have den adskilt i morgen og se på de forskellige dele, der kan være problemet. 

Det er mere det der med, at den bare hopper på 'reset' af sig selv, der undrer mig. Uden fejlmelding. 
Du skal trække maskinen ud og vippe den, for at vandet kan løbe ud af overløbsbakken.
jhb skrev den 03-09-2023 21:43:45

Du skal trække maskinen ud og vippe den, for at vandet kan løbe ud af overløbsbakken.

Yes, det ved jeg, tak. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis