Sætningsrevner indvendigt

Hej

Har søgt herinde på indvendige sætningsrevner, men der er ikke meget at finde, så nu spørger jeg selv.

Jeg har lige opdaget de tre sætningsrevner, som fremgår af vedlagte foto. De dækker et areal på ca. 60x60 cm og sidder ca. 1,60 over gulvet. Huset er et fuldmuret hus fra 1950, og jeg kan ikke se nogle problemer udvendigt. Jeg malede væggen for 5-7 år siden, og det fremgår, at revner er ret nye. Jeg mener, at jeg reparerede/lappede en sætningsrevne i pudsen oven over de viste, da jeg købte huset for 20 år siden.

Skal jeg se at få ringet til mureren hurtigst muligt, eller hvordan håndterer man lige sådanne revner?

Mvh.
Henrik

PS. Sønnike er begyndt at spille trommer i kælderen for ca. ½ år siden. Mon ikke det er kilden til revnerne?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en indermur, og hvordan er muren opbygget?

Hvis muren er spartlet ud, kan det bare være revner i spartlen, synes ikke det ser kritisk ud, men kun kosmetisk.

Vi prøver igen, i morgen --
JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Jeg tror ikke det er sætningsrevner (se sætningsrevner). Som jeg læser det kalder du vist alle revnerne sætningsrevner 😉
Er det mon ikke en variation af svindrevner der skal have lidt tid, lidt puds og lidt maling? Er det en ydermur? Hvordan reparerede du for 20 år siden?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Ja det er nok det jeg ville afhjælpe ved at hænge et billede der. 
Når man taler om sætnings revner er årsagen at mur eller sokkel har "sat sig". Det vil sige er sunket eller forskubbet sig lidt. Det ligner det her overhovedet ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
hhougaard
hhougaard Trådstarter
69 2860
Tak for svar. Ja, det var nok katastrofetanker, der lige fik mig til at skrive sætningsrevne.   

Der er tale om en væg med hulmur, hvor både inder- og ydervæg er muret op med mursten. Indervæggen er derefter blevet pudset op. Jeg reparerede med spartelmasse for 20 år siden, inden jeg satte glasfilt op og malede. Og malede så igen for 5-7 år siden. Ved nærmere eftersyn kan jeg se den gamle reparation, som sidder næsten helt oppe under loftet.

Så det er måske bare pudsen, der har givet sig lidt på trods af glasfilten? Det er jo ikke fordi, jeg ikke kan lave en hurtig løsning - mere om det er noget, der skal efterses af en med bedre kompetancer end mine få.

JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Helt ærligt, hvis du kan lave en reparation der holder i 20 år, så er det ok. Og selv om du havde haft en prof på var revnen måske kommet alligevel, og prof’er kunne du jo ikke klage til selv om der nu var kommet en revne.
Om du selv vil lave det denne gang er vist mest op til dit temperament og pengepung.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også