Spørgsmål til tagkonstruktion

Hej LDS :)

Jeg er midt i et renoveringsprojekt af min gamle garage :) 
den bygges i skel og må derfor max blive 2,5 meter i højden. 

Jeg har pillet taget af og havde forestillet mig en form for meget lavthængende "loft til kip" med bjælkespær.

Jeg vil ned igennem midten af garagen bygge en bærende trævæg hvorpå jeg vil montere 2 stk 45x300 mm spær som boltes sammen. 

På denne skal spærrene så hvile i toppen og samtidigt være støttet af den bærende trævæg. Jeg er dog i tvivl om jeg med den konstruktion får et forkert skub på de lecamure som spærene ligger af på ?

Garagen måler i fronten 8 meter og 7 meter i siden. Den er pt 205 cm høj fra terræn til toppen af murværket. Jeg har vedhæftet lidt billeder af mine fantastiske paint evner med mine overordnede planer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jubbe

Har været ude i samme proces hvor jeg dog valgte at fjerne eksisterende konstruktion pga. borebiller.
Jeg valgte også saddeltag dog med en limtræ i midten således jeg undgik en væg midt i garagen. Limtræs bjælker er ikke særligt dyrere jeg gav 4500 for en 115x450x8000 

Undersøg mulighederne for at bygge højere i dit lokalområde. Jeg fik godkendt til 2.5m i skel og så 15 graders hældning hvilket har givet en væsentlig bedre lofthøjde.

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Hej den lille Svend,

Tusind tak for dit svar :) 

Jeg har også fjernet hele konstruktionen nu grundet borebillerne havde ædt så meget af konstruktionen. Det eneste der står tilbage er ydervæggene. Jeg har dog besluttet mig for at lave muren ned igennem midten da vi mangler en smule opbevaring.

Jeg vil dog præcis som dig gerne bygge op til 2,5 meters højde :)

Nu kan jeg se at du er bygningskonstruktør og tømrer, så tør man spørge om du mener at jeg med 20 cm spær der monteres op over muren og sættes sammen med sømbeslag vil kunne skubbe til indermurene som de ligger af på nederst ?
Hvis du tænker på din indemur af leca så vil jeg blot montere en 45x95 som rem oven på din leca med murpap imellem og så fastgøre den rem (45x95) med nogle gevindstænger ned i lecavæggen med noget spit 2-komponent

- Tømreren / Bygningskonstruktør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis