Hjælp til fuger i fortov

Hej,

Jeg har meget ukrudt på fortovet ved min grund og udover det ikke er pænt mener jeg også at det er mit ansvar at holde fortovet nogenlunde frit.

Jeg er dog i tvivl om hvad jeg skal gøre ved fugerne efter jeg har fjernet ukrudtet og de eksisterende fuger. Er der begrænsninger på hvilket fugesand eller stenmel jeg må bruge på offentligt fortov (nogle produkter er så vidt jeg ved iblandet cement)?

Ud af de produkter der findes og som jeg må bruge, hvilke vil i anbefale hvis formålet er at hæmme ukrudt i at komme tilbage?

Eller er det slet ikke besværet værd at gøre noget ved fugerne?

Mvh
Andreas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at der er nogen der blander sig i hvilken type fugesand du bruger. At du vedligeholder fortovet er prisværdigt.
Du kunne måske flytte “trafikken” på fortovet længere ind mod hækken, hvis du sørgede for at fortovet er farbart. Hækken skal klippes helt ind til skel.

Søren O
Det er rigtigt at du skal renholde fortovet, hvis du har en direkte og ubrudt adgang.

Som Søren O skriver: Se først at få klippet ind så fortovet er frit.

Jeg ville ikke gøre noget ved fugerne, men bare holde ukrudtet på et rimeligt niveau. Slå det nuværende ukrudt ned med en buskrydder og hold det nede med en ukrudtsbrænder. I starten skal du være over det ret ofte fordi det er veletableret.
Fortovet skal være til at gå på - der er ikke rkav om at det skal fuldstædigt frit for ukrudt.
Ukrudt har dårligere betingelser når folk går på det. Så selv om det lyder lidt tosset så vil det blive bedre ved bare at få hækken klippet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis