Afmontering af gaskomfur med snapkobling?

Hej!

Har et gaskomfur jeg gerne vil afkoble (måleren bliver taget ned af Hofor på et senere tidspunkt, men vil gerne af med komfuret nu). Er det muligt at gøre lovligt? Så vidt jeg har forstået er det kun lovligt, hvis man ikke skal bruge værktøj. Vil det sige jeg roligt kan skrue på den kobling, som det ligner man kan skrue med hånden (den grå til venstre for saksen på billedet (hedder det en snapkobling?)) uden jeg risikerer en tur i brummen?
Eller er der eventuelt andre muligheder?

Har vedlagt billeder som burde være nok til at vurdere det, ellers sig til hvis jeg skal vedlægge flere.

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Luk for gassen ved måleren (den store møtrik)
Test om komuret stadig får gas - hvis ja, så fingrene væk, hvis nej, så tager du snapkoblingen fra
Hvordan skruer man på snapkoblingen så man kan tage den af`?
Skal man først lyfte den grå del og sen skrue til venstre?
Jeg har nemlig skruet på den uden at lyfte først, nu ser man den røde prik med hvide linjer, men den sidder helt fast.
Jeg kan ikke få den af, jeg kan heller ikke lyfte eller sænke den grå del og heller ikke skrue på den. 
Jeg glemte at man også skal lyfte på den. 
Kan desværre ikke huske hvad jeg gjorde da det nu er et stykke tid siden :( Husker ikke jeg gjorde andet end at skrue på den. Held og lykke!
Vil tro at det let kan være “links” gevind, så du skal dreje modsat af det normale.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis