bor sidder lidt "løst"

Hej 
jeg overtog et hus med den her maskine som jeg tænkte at jeg ville bruge. har købt et bor som manden i Silvan sagde burde passe - men kan det virkelig passe at boret sidder lidt "løst". 

det kan både hives lidt frem og tilbage + rokkes fra side til side. 

er det bare mig der ikke ved at det er rigtig nok sådan det skal være eller har jeg købt et bor som alligevel ikke passer til maskinen. maskine er vist en lidt ældre en tror jeg. '

kan det virkelig passe at det ikke skal sidde HELT fast. altså selve boret i sådan en maskine? det klikker ligesom i og kan ikke hives ud, men kan ligesom give sig både frem og tilbage og fra side til side. føler mig pænt dum , jeg ved ikke om det er rigtig nok ? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er det helt rigtige bor du har fået, det skal kunne bevæge sig ud/ind.
Bare du ikke kan trække boret ud af maskinen, gør det ikke noget det kan bevæge sig sidevejs..

Vi prøver igen, i morgen --
Du sætter strøm på maskinen, sætter boret i og borer med det du har der, og du vil opleve at den går lidt ligesom en varm kniv i smør. Der skal lige trykkes lidt på boremaskinen før slag funktionen sæter ind. 
Forklaring: Der sidder en kugle inde i borepatron som holder den fast. Den ligger ind i det ovale hil du ser. Så boret skal kunne trækkes ud/ind så langt som hullet er. 
Man kan sige ellers kunne det jo ikke slå frem og tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hammerbor / sd bor har sådan en rille maskinen kører i. Og hovedet kan rigtigt nok bevæge sig op / ned uden at boret falder ud. Når du tænder kan de godt lyde lidt “hvorfor kører den ujævnt”-agtigt. Men når først der er tryk på, så hamrer den løs. Medmindre du drejer den væk fra hammer og over på bor alene 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis