Projekt opvaskemaskine - skal jeg bare droppe det đŸ„Ž

Sagen er den, at jeg ingen opvaskemaskine har og det vil jeg gerne have lavet om pÄ. Mit kÞkken er forholdsvis lille og jeg har kun et sted en evt opvaskemaskine kan stÄ.

Jeg har fjernet skabet hvor opvaskeren skal stĂ„, MEN nu hvor det er vĂŠk kan jeg se der kommer et rĂžr op af gulvet og gĂ„r ud og op til vasken.. det betyder jo ogsĂ„ at jeg ikke kan fĂ„ en opvaskemaskine ind og stĂ„ uden den kommer til at rage et godt stykke ud under bordpladen fordi den jo ikke kan komme helt ind for det rĂžr. Jeg har sat et billede ind af bagsiden af den opvaskemaskine jeg tĂŠnker, hvis det kan hjĂŠlpe nogen đŸ€žđŸ»

Er der noget at gĂžre her eller er det spild af tid at fortsĂŠtte med mit lille projekt?

Bare lige for at slĂ„ det fast, sĂ„ har jeg ikke selv tĂŠnkt mig, at give mig i kast med det og ringer selvfĂžlgelig efter en VVS’er - ville bare gerne have en vurdering af om det er spild af tid og krĂŠfter og ikke mindst penge 😬 jeg bor til leje, sĂ„ vil ikke ofre en formue..

Venlig hilsen
- den fortvivlede jeg-prĂžver-sq-da-lige-kvinde đŸ«Ł
8 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen pĂ„ siden  
Det er jo nogle gamle rÞr, sÄ det kan sikkert nemt gribe om sig, og blive dyrt at Êndre.

MÄske en bordopvaskemaskine kunne vÊre lÞsningen, den kan du sagtens bygge ind i skabet, du hÊver den op, sÄ kan du evt. lave en skuffe, eller en hylde under.
Denne her mĂ„ler br 55, hĂžjde 44, dybde 50 cm   (der findes masser andre, men de har ca samme mĂ„l) LINK

Vi prĂžver igen, i morgen --
Gregeren
Gregeren
5137 2830
Ofte er maskinerne kun ca.55 cm dybe, plus der er indhak for neden bagtil, netop for at der skal vĂŠre plads til rĂžr og slanger bagved.

Dog ser din installation lidt fusket ud, den mÄde vandet er trukket pÄ ser lidt hjemmelavet ud.

Du kan finde mÄlene pÄ opvaskeren pÄ produktbladet, og mÄle efter.
Du skal fjerne den stump sokkel der stikker op, mÄske er du heldig at den lige kan vÊre der.

Er det en smal (45) maskine du har fundet?

Elektronikteknikeren
Mp1
Mp1 TrÄdstarter
4
je_ns skrev den 28-08-2023 21:19:03

Velkommen pĂ„ siden  
Det er jo nogle gamle rÞr, sÄ det kan sikkert nemt gribe om sig, og blive dyrt at Êndre.

MÄske en bordopvaskemaskine kunne vÊre lÞsningen, den kan du sagtens bygge ind i skabet, du hÊver den op, sÄ kan du evt. lave en skuffe, eller en hylde under.
Denne her mĂ„ler br 55, hĂžjde 44, dybde 50 cm   (der findes masser andre, men de har ca samme mĂ„l) LINK

Tak for velkomsten 😄 

Ville jo helst undgĂ„ dyre lĂžsninger, nĂ„r det ikke er mit hus. 

Har slet ikke tĂŠnkt pĂ„, at en bordopvasker kunne vĂŠre en mulighed - det mĂ„ jeg da lige kigge nĂŠrmere pĂ„, tak for det forslag đŸ‘đŸ»

Mp1
Mp1 TrÄdstarter
4
Gregeren skrev den 28-08-2023 21:24:04

Ofte er maskinerne kun ca.55 cm dybe, plus der er indhak for neden bagtil, netop for at der skal vĂŠre plads til rĂžr og slanger bagved.

Dog ser din installation lidt fusket ud, den mÄde vandet er trukket pÄ ser lidt hjemmelavet ud.

Du kan finde mÄlene pÄ opvaskeren pÄ produktbladet, og mÄle efter.
Du skal fjerne den stump sokkel der stikker op, mÄske er du heldig at den lige kan vÊre der.

Er det en smal (45) maskine du har fundet?

Jeg har fĂ„et er tilbud pĂ„ en maskine fra en elektriker der i samme omgang sĂ„ vil lave stik til den. Den her han vil sĂŠlge mig er 59 dyb og skal den vĂŠre der for det rĂžr der, sĂ„ kommer den til at stikke et godt stykke ud fra kanten af bordpladen - det er jo ogsĂ„ trĂŠls â˜č men kan godt se pĂ„ billedet af maskinen, at der er et indhak - spĂžrgsmĂ„let er bare hvor dybt det er đŸ€”

Det skulle ikke undre mig om det er noget hjemmefuskede rĂžr der er lavet i tidernes morgen.

Ja det er en smal maskine, har ikke plads til andet. 
Gregeren
Gregeren
5137 2830
Hvis du er fra Kbh. omrÄdet har jeg en bordopvaskemaskine som du kan fÄ billigt hvis du er interesseret. Den har kun kÞrt mens jeg har bygget kÞkken om.

Elektronikteknikeren
Annonce
subwoof
subwoof
1297 9870
Hvis det er det rÞr med vinkle pÄ, sÄ tror jeg godt det kan vÊre der for opvasker. Jeg har et lignende rÞr bag min opvasker, et 3/4 som sidder lidt tilfÊldigt. Det kan sagtens vÊre det.
Men hvis du finder din nÞjagtige opvasker, sÄ burde der vÊre mÄl i et datablad og sÄ af hakket bagpÄ.

En anden mulighed er at skrue rÞret fra hinanden sÄ langt inde ved muren, som muligt, og bruge et 90 grader pex sving og sÄ pex slange op til vasken. Det kan laves sÄ det fylder meget lidt.
Men det er vvs arbejde og med den risiko at rĂžret ikke kan skilles af, eller i vĂŠrste fald brĂŠkker i vĂŠggen 
Mp1
Mp1 TrÄdstarter
4
Gregeren skrev den 28-08-2023 21:44:20

Hvis du er fra Kbh. omrÄdet har jeg en bordopvaskemaskine som du kan fÄ billigt hvis du er interesseret. Den har kun kÞrt mens jeg har bygget kÞkken om.

Det er jeg desvĂŠrre ikke, men tak for buddet 😄

jhb
jhb
527 6780
Hvor hĂžjt er der fra gulvet op til underside bordplade og hvor stor er hullet som opvaskeren skal ind i?
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis