Pudsebræt

Jeg bruger normalt altid en auto svamp til at pudse efter med når jeg har muret.
Jeg har i mange år haft et pudsebræt liggende i kælderen som jeg har prøvet et par gange men det virker som om at den river mørtlen med af igen. Så jeg bruger det nok ikke rigtigt. 
Hvornår og hvordan bruger man sådan et bræt.?
Er det til grov pudsning? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et pudsebræt. Man kan lægge mørtel på den og trække det op på væggen med den. Når man så med retskinne / lodstok har fået væggen i lod og passende lige så skal man vente til mørtelen har sat sig. Fejlen er at du begynder med pudsebræt for tidlig.
Det være 1/2 time eller mere afhængig af hvad man pudser på og hvor godt væggen suger vandet ud af mørtelen. 
Men når man kn mærke med en finger at mørtelen begynder at størkne så kan man køre med det pudsebræt i cirkel bevægelser 
Med en autosvamp får du ikke en lige overflade. Det er lidt ligesom hvis man pudser noget med sandpapir. Så skal det helst være på en pudse klods, for at det skal blive jævnt. 
Hvis du ikke pudser dine vægge men kun lægger et tyndt lag på, altså filsning eller vandskuring, så er en svamp mere berettiget, men denne skal også sidde på et tilsvarende pudsebræt.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Okey jeg forstår. 
Tak for hjælpen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis