Kvist på 70ere hus

Er der nogen der har erfaring med at sætte/bygge en en kvist på et 70 ere hus med høj rejsning. Jeg skal bruge et indvendigt mål i bredden på ca 240 cm (loftes brede).
Hus har bølgeeternit.
Hvilken typekvist?
Inddækning?
Et bud på prisen!

Glæder mig til at høre om andres erfaring.

Med venlig hilsen

Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen velkommen til siden - håber du får glæde af den, som os andre, og at du giver dine erfaringer videre på siden, det er det, der gør den unik.

Weekenden er normalt stille, så får du ikke svar, så prøv næste gang i starten af ugen, for de fleste LDS'ere har travlt med deres projekter i weekenden, og læser ikke så meget på siden.

Bare et godt råd

Mvh. JørgenE
JørgenE skriver:
Weekenden er normalt stille, så får du ikke svar, så prøv næste gang i starten af ugen, for de fleste LDS'ere har travlt med deres projekter i weekenden, og læser ikke så meget på siden.

Vi er nogle få der arbejder i weekenderne, sad men inden du på mandag forhåbentlig får en masse gode forslag til udforming af din kvist(e), vil jeg godt give dig et lille input:

Start bilen, og kør en god lang søndsgstur, hvor du især skal lægge mærke til alle de kviste du møder på din vej.
Fotografer dem, og tag så hjem og forestil dig, hvorledes netop denne eller hin type kvist vil se ud på dit hus.

Med papir og blyant, eller på en PCer, kan du nu prøve at tegne dit hus med forskellige former for kviste.

Alt for mange ældre huse har fået deres proportioner ødelagt af en eller anden tilfældigt sammenflikket kvist, som er blevet "smidt" op på taget.

Samtidig bør du bruge lidt tid på at sætte dig ind i filosofien bag "Det gyldne Snit"
http://www.pernoergaard.dk/da/strukturer/gyldne/gyldne.html#Anchor-Det-49575 giver en udmærket forklaring på dette gamle fænomen, som hvis det bliver tilsidesat, kan få selv det bedste L-D-S arbejde til at se forskrækkeligt ud.

Mvh.
bodker

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis