Hej med jer :)
Vi er forholdsvis nye husejere herhjemme og er støt på vores første opgave der pludselig kræver lidt opmærksomhed.
Den sølvfarvede "automatiske udlufter" som sidder på røret med det varme vand drypper ret meget, jeg har forstået at den gerne selv skulle kunne lukke luft ud uden at vandet løber med, det har den tydeligvis ikke kunne længe, for da vi opdagede det, tog vi isoleringen af rørene og så at den har løbet et godt stykke tid og fået røret til at ruste.
1) Jeg har ladet mig fortælle at sådan et rør har en god godstykkelse, er det rust noget der kræver at røret bliver skiftet ud eller kan det gå evt med at slibe på det og male det?
2) Selvfølgelig skal udlufteren udskiftes, jeg har fundet en tilsvarende på nettet, dog kan de fåes med 2 slags gevind, 1/2" gevind og 3/8" gevind, kan jeg se på den udefra hvilket gevind den har? tænker nok slet ikke at den er tæt når den har været skruet ud :)
3) Når jeg skal montere den nye, skal der så bruges noget specielt til gevindet? uld, tape eller lign.? Eller skal den bare skrues direkte i?
Har vedhæftet lidt billeder så det hele giver mening (håber jeg)
Mvh. Emilie