Ingen varmt vand fra fjernvarmeunit

manley
manley
99 5450
Hej 

Der kommer ikke noget varmt vand ud af vores fjernvarme unit, eller retter sagt der komme en lille smulgle efter lang tid, så ville lige høre herinde om der er en der kunne hjælpe.
Jeg tror det er den store Danfoss AVTQ (Makleret med grønt) der er kalket til, som der ikke åbner som den skal!

Så er der en henrinde der ved hvordan man skal justere/skille den af for at rense/løsne det kalk der sider i den?

BR
      Ronnie

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
6185 7000
Jeg tror ikke at det er kalk der er problemet i AVTQ ventilen. Der løber kun fjernvarmevand gennem ventilen, og fjernvarmevand er kalkfrit. Jeg tror mere på at det er bælgelementet øverst på ventilen der er defekt.

Søren O
manley
manley Trådstarter
99 5450
Hej

Tak pr dit svar 😀

Kan man evt skrue toppe af på den store møtrik og se efter?

Har renoveret en del solinod og overtryks ventiler fra Danfoss i gennem tiderne, så  har lidt erfaring med det 😀

Tænkte også på at få en vvs mand til at kigge på det, men den er fra 2002 så tænker det er bedre at skifte den ud hvis det kommer så vidt🤔

Hvis det ender med at den skal skiftes, hvilken en ville i så anbefale?

Mvh ronnie

Mvh
       Ronnie
Søren O
Søren O
6185 7000
Du kan sikkert skrue bælgelementet af med den store møtrik. Et nyt bælgelement koster ca. kr. 1.900 og en ny komplet ventil koster ca. kr. 7.600.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis