Hej LDS,
Jeg vender nok engang tilbage til stedet der aldrig skuffer med et par spørgsmål til et byggeprojekt!
Jeg skal bygge et cykelskur/halvtag med skråtag. Den lange frontside skal være åben, og jeg beklæder resten. På taget jeg vil lægge nogle dobbeltfalsede tegl der er til overs fra da vi lavede tilbygning på huset.
Skuret måler ca. 150*290 cm - jeg har allerede sat 75*75 stolper da jeg også har lagt fliser under i sommers.
(Jeg ved godt at en cykel er længere end skuret dybde på 150 cm (ekskl. udhæng), men forholdene tillader ikke mere i indkørslen og cyklerne skal derfor stå på skrå)
Vedhæftet er en hurtig skitse, som forhåbentlig giver mening og kan hjælpe med at besvare to spørgsmål jeg har:
1. Langsiden på skuret skal være åben så man kan komme til cyklerne - der er et spænd på 280 cm som skal bære spærtræ og tegl - hvilke dimensioner på spæret (C18) ville I anbefale? 45*145, eller 45*195?
2. Jeg havde forestillet mig en hældning på omkring 15% da det ville være pænest ift. skurets dimensioner. Jeg ved dog at tegl normalt skal have 25%+? Men kan lavere gå an hvis der er tale om et halvtag hvor det ikke er en katastrofe hvis det drypper lidt ind hvis det regner kraftigt eller blæser meget? Bemærk, at der vil alligevel være en åben side i skuret hvor regn kan fyge ind.
Tak for hjælpen!
VH CLCP