Hvordan tilslutter jeg vandtilslutning til waterblock og vaskemaskine?

Hej Lav det selv.

I vores lejlighed har vi sådan en vandtilslutning under køkkenvasken med et diameter på 1/2" ud fra den indgraverede print på proppen (se billede). 

Jeg forstår, at der typisk medfølger en indløbningsslange i nye vaskemaskiner i størrelse 3/4", og eftersom vaskemaskinen skal placeres i køkkenet uden afløb, så er aquastop / waterblock nødvendigt. Flere steder har jeg læst, at waterblock skal placeres lodret. Så hvad skal jeg købe af dele for at forbinde en 1/2" vandtilslutning, en waterblock og en 3/4" indløbsslange? 

Jeg tænker også, at en aftapventil måske kan være en god idé, så man kan slukke for vandet til maskinen samtidig med at køkkenvasken kan bruges.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en vaskemaskineventil, den har ½" tilslutning til rør, og 3/4" til vaskemaskinen L  I  N  K
Der er  aquastop på alle nye vaskemaskiner ´, og opvaskere.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 25-08-2023 14:24:14

Du kan købe en vaskemaskineventil, den har ½" tilslutning til rør, og 3/4" til vaskemaskinen L  I  N  K

Der er ikke apuastop pa alle maskiner.

je_ns skrev den 25-08-2023 14:24:14

Aquastop har jeg kun set på visse modeller. Men dn vinkelventil ligner noget, som jeg kan bruge - tak for hjælpen. :)

Du lukker for vandet under måleren, lukker trykket ud oppe i vasken, skruer den 1/2" prop af og skruer vaskemaskine ventilen i. Der skal bruges pak garn og salve på den del som går ind i 1/2" vinkelen. 
Men forinden skal du sikre dig at der er afstand nok imellem rør og vandhanen så der er plads til waterblock.
Eller må du købe en 1/2" haneforlænger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 25-08-2023 22:38:27

Du lukker for vandet under måleren, lukker trykket ud oppe i vasken, skruer den 1/2" prop af og skruer vaskemaskine ventilen i. Der skal bruges pak garn og salve på den del som går ind i 1/2" vinkelen. 
Men forinden skal du sikre dig at der er afstand nok imellem rør og vandhanen så der er plads til waterblock.
Eller må du købe en 1/2" haneforlænger. 

Godt tip med 1/2 haneforlænger hvis det bliver nødvendigt - takker.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis