Næsten alle nye døre går på karm

Hej Alle,

Jeg har fået monteret 8 nye døre men efter et halv års tid er 6 af dørene begyndt at binde på midten af karmen. 

Karmen er i lod i hængsel siden og der er anvendt karmskruer, hvor der også er skummet så de burde ikke kunne rykke sig. Selve døren er ikke i lod. Jeg har en tanke om at hængslerne har vredet sig og at karmen har givet sig midt på på låse siden. 

Hvad gør jeg er det en garanti sag ved forhandler eller ?

Alle døre har virket godt indtil for nyligt. 

Det er gasbetonsvægge.

Jeg tænker karmen må være noget dårlig kvalitet siden den gør det ?

Hej Alle, Jeg har fået monteret 8 nye døre men... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare plastik afstandsklodser eller ?

Og hvorfor afstandsklodser hvad gør de godt for ? 🙂

je_ns skrev den 26-08-2023 10:41:15

Kenni123 skrev den 26-08-2023 08:59:22

Har fået nye karme.

Hvad er den bedste måde at montere karme i letbeton

Jeg har to døre der sidder i gasbeton, jeg har brugt afstandsklodser, og karmdybler der er 160mm lange, de har siddet der siden 1996 og har ikke ændret sig, jeg har stoppet mellemrummet ud med glasuld. De sidder med 3 skruer i hver side, og der er intet dørtrin.

Bruger du fugeskum, så sæt et bræt på tværs midt på, for en sikkerhedsskyld. (og har du ikke dørtrin, så sæt noget på tværs for neden også)

Kenni123 skrev den 26-08-2023 19:58:34

Har fået nye karme.

Jeg har to døre der sidder i gasbeton, jeg har brugt afstandsklodser, og karmdybler der er 160mm lange, de har siddet der siden 1996 og har ikke ændret sig, jeg har stoppet mellemrummet ud med glasuld. De sidder med 3 skruer i hver side, og der er intet dørtrin.

Bruger du fugeskum, så sæt et bræt på tværs midt på, for en sikkerhedsskyld. (og har du ikke dørtrin, så sæt noget på tværs for neden også)

For at kunne spænde karmen ind mod muren, har jeg brugt afstandsklodser, kan ikke huske materialet, men sikkert en blanding af krydsfiner og "flade" plast mellemlæg.

(jeg har boret hullet til dyblen igennem afstandsklodserne, så de ikke falder ned, hvis skruen skulle gå lidt løs.)

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-08-2023 20:28:49

Kenni123 skrev den 26-08-2023 19:58:34

Har fået nye karme.

For at kunne spænde karmen ind mod muren, har jeg brugt afstandsklodser, kan ikke huske materialet, men sikkert en blanding af krydsfiner og "flade" plast mellemlæg.

(jeg har boret hullet til dyblen igennem afstandsklodserne, så de ikke falder ned, hvis skruen skulle gå lidt løs.)

Okay super tak og det er på begge sider ikk’?

Ja skruer i begge sider....

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis