Vedr. Olietanke

Hvordan er det nu lige med plast-olietanke, er de lovlige at anvende som fyringsolie-tank til opvarmning af almindelig parcelhus m/oliefyr?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du en 2500 l. glasfibertank? Kugletankene har været brugt u mange år som olitanke til oliefyr. Hvis du vil være helt sikker, spørger du på det kommunale bygningsinspektorat.

fase
Tanken skal være godkendt, og registreret hos kommunen, for at det er lovligt.(det kræver nok man har dokumentation på tanken)
Nogle typer ældre plasttanke, er ikke lovlige længere, da de kunne revne.

Er det denne her type tank du mener ?

Vi prøver igen, i morgen --
Det er fordi, min Rough stål-olietank 1200 Liter fra 2008 med attest og godkendt til udendørs, har en hel del rust. I diverse foldere kan jeg læse, at man selv er ansvarlig for tankens stand, jeg læste sågar, at en tank ikke måtte have tegn på tæring, hvilket jeg formoder rust er. I så fald er man ikke dækket af den kollektive olie-forurenings-forsikring, hvis uheldet er ude. Læste et sted at skorstensfejeren kan lave en tank-attest-eftersyn, ringende til ham, men det har han ikke gjort i 20 år. Det er meget svært som ikke-fagmand at vurdere om en olietank er i ordentlig stand. 

Så nu er jeg begyndt at kigge mig om efter en ny olietank, men kan se at plasttanke vist har problemer med revner.

Jens, ja præcis. Hvor støver man sådan en godkendt en op med attest osv? 
Prøve-selv-mand skrev den 24-08-2023 21:13:50

Jens, ja præcis. Hvor støver man sådan en godkendt en op med attest osv? 

Den blå avis og lignende, denne her kunne være et godt bud L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis