Bilyn/bundkar lettere tæret

Hej     -jeg skal have synet en aveo fra 2010 og en mek.lærling sagde at bundkarret var lidt tæret og anbefalede at få det skiftet  -det er ikke utæt og der er ellers ingen problemer.  Hvor emsige er synssagkyndige med det hvis der hverken er hul eller noget lækage ?  Kan den gå igennem ?  Mange tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare der ikke er hul så den spilder olie er det ikke noget problem til syn, bundkarret prøver de ikke at banke hul i.


Vi prøver igen, i morgen --
Men du skal have det ordnet. Hvis det bliver utæt løber olien fra.

Olielampen vil lyse (rød STOP), men får du ikke stoppet motoren øjeblikkeligt vil den brænde af. Så står du med  en regning, som måske er større end bilens værdi.
@GodeVen, tak ven og ja det er nok med at få det ordnet snarest -   jeg har allerede kørt med det i 3/4 år, det er bare fristende at trække det ud så længe det går   rigtig god dag 
Det kan måske holde flere år endnu. Du skal bare være klar over hvad der er galt, hvis der lyser STOP i instrumentpanelet.

Opel havde for år tilbage slemme problemer med bundkar der rustede. Når olietrykslampen lyste, var der nogle, der lige ville køre hjem. Hvilket fik til resultat at motoren blev ødelagt på en nyere bil. Opel havde 6 eller 10 års rustgaranti. Men det var kun på karrosseriet, ikke motoren. Så ejerne måtte selv betale.
Annonce
GodeVen, ja det er med at slukke omgående hvis STOP lyset lyser    den fejl laver de fleste nok kun én gang   
Du kan jo give bundkarret en gang tynd rustbeskyttelse, det hæmmer udviklingen af rusten, og gør ingen forskel af kølingen af bundkarret.
Min gamle Corolla fra 99, der rustede hul i bundkarret, og bare rolig den smider ikke alt olien, men starter med at dryppe lidt, og sovse helle bundkarret til i olie.   

En rustbeskyttelse som denne her vil være velegnet L I N K



Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns, tak ven, det tror jeg jeg vil prøve     
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis