Udfyldning af stort hul i pudset væg

Jeg skal reparerer et relativt stort hul i en pudset væg (mål: 39cmx20cm og1,5cm dyb). 
I Silvan sagde de, at jeg skulle udfylde det med SkalFlex Multipuds. Da jeg kom hjem, så jeg dog, at max lagtykkelse er 3mm. Det virker både meget omstændigt, og jeg er også i tvivl om, hvorvidt det er den rette løsning?
Jeg kan også se, at der har siddet et gitter inde i væggen. Er det nødvendigt at installerer igen. Er der nogen, som der har nogle gode råd? 

NB. på den anden side af væggen er der et vådrum, som desværre ikke kan siges at være 100 % vådrumssikret (jeg har dog gjort, hvad jeg kunne få at sikre at der ikke kommer fugt ud i væggen). Har det betydning for, hvilken løsning man vælger?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal pudses op med almindelig pudsemørtel. Enten færdig mørtel eller bakkemørtel hvis du tilsætter 10 % cement. Begge kan bruges i større lag tykkelser. Det har ingen betydning at det er vådrum på den anden side. 
Så du skal bruge murerske, pudsebræt og et lige stykke bræt. 
Du fugter overfladen meget, presser mørtelen hårdt på med pudsebræt, Venter 15 - 20 minutter.  Med Det lige stykke bræt kører du henover den "gode væg" og ned over det pudsede i zigzag bevægelser. Så kan du se om der mangler noget og gentager indtil det er nogenlunde glat. Igen vente til det har sat sig og derefter kører du over med pudsebræt i cirkel bevægelser.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kunne du ikke få den byttet til pudsemørtel?
25kg i pose, det er da billigere.
Denne her fra Jem og Fix ville være velegnet...

Vi prøver igen, i morgen --
Jo, det kan vist godt lade sig gøre. Jeg kunne bare ikke finde den blandt de mindre spande. Jeg må tilbage og bytte en gang til i Silvan. Ift. lagtykkelse står der op til 10-12mm. Er det risikabelt at bruge at påføre den med en lagtykkelse på 13-14 mm i stedet?

Tak for svaret :)
Nej det er ikke risikabelt, synes bare du har fået det dyreste.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis