bunddække

Hej
måske er dette indlæg sendt engang før
et er ved at være havetid og jeg har en 25-30 kvm meget solrig plet som jeg gerne vil have dækket med noget grønt bunddække er der nogen der har nogle forslag til noget hurtigt voksende
hilsne
rise

Lars K.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja umiddelbart kunne feg jo være fristet til at skrive græs, men det er jo nok næppe det du har i tankerne.

Prøv at skrive lidt mere om, hvad du har forestillet dig, hvad området skal bruges til, er det bare til pynt eller hvad, skal det kunne "passe sig selv" eller må der gerne være lidt arbejde med det?

MVH
Kim

MVH
Kim
Hej
Det er et stykke skråning hvor der er forskellige buske, men jeg vil gerne have noget til at dække jorden så jeg er fri for at luge hele tiden og jeg synes det kunne være pænt med noget grønt bunddække og ja det skal ikke være græs
håber du har nogele ideer
Hilsen Rise

Lars K.
Hej Rise

Der findes temmelig mange forskellige buddækkeplanter. Én som jeg selv godt kunne tænke mig at prøve er skovjordbær. Jeg har desværre ikke haft muligheden endnu, men den er grøn hele sommeren, blomstrer og har små men velsmagende jordbær over en lang periode. Jeg ville nok vælge at lægge nogle forårsløg samtidig (vintergækker, ernatis) hvis det er et sted hvor det kan lade sig gøre.

Prøv evt. at gå ind på http://www.havenyt.dk og søg på bunddække for at få mere inspiration.

MVH
Kim

MVH
Kim
Hej!

Græs er jo ikke bare plænegræs og der findes mange smukke græsarter, der vokser f.eks. i mindre tuer og som holder af sol.

Det er frodigt og lidt eksotisk og de fleste arter kan overvintre.

Blot en idé biggrin

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis