Hjælp til valg af pinolaflaster, så lampe kan samles

Kære lampereksperter derude,

Jeg har rodet mig ud i et projekt, hvor jeg har brug for lidt kyndig vejledning for at komme ordenligt i mål. Jeg har malet en lampe, som jeg nu kun mangler at få udskiftet ledning på i fatningen, før den er klar. Har dog lidt udfordringer med det.

I sin originale udgave ser lampen ud, som vist på billede #1. Jeg vil dog rigtig gerne skifte den hvide pinolaflaster (hedder det vist?) i toppen, da den ikke er sønderligt pæn. Hvis jeg fjerner den, efterlader det lamper som vist på billede #2 og #3. Som i kan se er nippelrøret lidt sjovt, det ikke er rundt, men aflangt på to af siderne. Det skyldes, at hullet i topdelen på lampen også er aflangt på to sider, som vist billede #4.

Helt konkret vil jeg gerne finde en pinolaflaster eller anden anordning, som kan monteres på den del af nippelrøret, som stikker ud på billede #5, så jeg får en flot finish. Jeg har kigget på denne, men kan ikke helt gennemskue, om den kompatible med mit nippelrør. Målene på røret er 0,9 cm i diameter (på den bredeste led) og det samme er længden på den del af røret som stikker ud af topskærmen. Se billede #6 og #7.

Tror i den pinolaflaster jeg kigger på, vil fungere? Altså er kompartible med nippelrør og kan dække røret hele vejen ned til topskærmen? Eller har i andre ideer til hvordan jeg kommer i mål?

Sætter pris på alle gode input!

PS: En alternativ løsning kunne være at jeg slet ikke monterer en pinolaflaster, men ved ikke om det på nogen måde er en god ide.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er heldigvis standard gevind M10 x 1, så sådan en ganske almindelig en her passer LINK

Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
ev elmand skrev den 24-08-2023 13:37:35

Det er nok nærmere denne, som har indvendig gevind LINK . Den som Je_ns hanviser kan også bruges men så skal du også have en møtrik på indersiden. 

Hvis fatningen sidder lige på den anden side, passer  den je_ns viser. Min krystalkugle er til opdatering.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også