Hjælp til valg af pinolaflaster, så lampe kan samles

Kære lampereksperter derude,

Jeg har rodet mig ud i et projekt, hvor jeg har brug for lidt kyndig vejledning for at komme ordenligt i mål. Jeg har malet en lampe, som jeg nu kun mangler at få udskiftet ledning på i fatningen, før den er klar. Har dog lidt udfordringer med det.

I sin originale udgave ser lampen ud, som vist på billede #1. Jeg vil dog rigtig gerne skifte den hvide pinolaflaster (hedder det vist?) i toppen, da den ikke er sønderligt pæn. Hvis jeg fjerner den, efterlader det lamper som vist på billede #2 og #3. Som i kan se er nippelrøret lidt sjovt, det ikke er rundt, men aflangt på to af siderne. Det skyldes, at hullet i topdelen på lampen også er aflangt på to sider, som vist billede #4.

Helt konkret vil jeg gerne finde en pinolaflaster eller anden anordning, som kan monteres på den del af nippelrøret, som stikker ud på billede #5, så jeg får en flot finish. Jeg har kigget på denne, men kan ikke helt gennemskue, om den kompatible med mit nippelrør. Målene på røret er 0,9 cm i diameter (på den bredeste led) og det samme er længden på den del af røret som stikker ud af topskærmen. Se billede #6 og #7.

Tror i den pinolaflaster jeg kigger på, vil fungere? Altså er kompartible med nippelrør og kan dække røret hele vejen ned til topskærmen? Eller har i andre ideer til hvordan jeg kommer i mål?

Sætter pris på alle gode input!

PS: En alternativ løsning kunne være at jeg slet ikke monterer en pinolaflaster, men ved ikke om det på nogen måde er en god ide.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er heldigvis standard gevind M10 x 1, så sådan en ganske almindelig en her passer LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Det er nok nærmere denne, som har indvendig gevind LINK . Den som Je_ns hanviser kan også bruges men så skal du også have en møtrik på indersiden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-08-2023 13:37:35

Det er nok nærmere denne, som har indvendig gevind LINK . Den som Je_ns hanviser kan også bruges men så skal du også have en møtrik på indersiden. 

Hvis fatningen sidder lige på den anden side, passer  den je_ns viser. Min krystalkugle er til opdatering.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også