u-formet rør så regn ikke kommer ind - navn?

Hvad hedder dette rør?
Det er et afslutningsrør, som er delvist u-formet og kan sættes på et andet rør eller hul, så der ikke kommer regn ind.
Jeg har en luftkanal indtil brændeovnen i mine fliser. Vil tror det er omkring 6-8cm i diameter. Der vil jeg sætte et rør på, så vand/regn ikke løber derned.

Jeg har virkelig forsøgt at google det, men kan ikke finde den. Sikkert fordi jeg ikke kender navnet. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor skal skærmen sættes op? Har du ikke et billede af stedet?

fase
Her 🙂
Indtil nu har jeg blot sat en spand med pind under. 
Er det noget lign. en VH hætte fra Lindab ?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

en svanehals. du kan lave den at 2 88 graders bøjninger men det er ikke noget der pynter på terassen.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 23-08-2023 11:47:30

en svanehals. du kan lave den at 2 88 graders bøjninger men det er ikke noget der pynter på terassen.

De findes jo i grå, men nok  heller ikke den kønneste løsning.

Eller 2 87 gr bøjninger i rustfri.
Eller køb en svanehals i galvaniseret.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Googlede udluftningsrør hætte og fik mange forslag så som dette

https://www.hedestoker.dk/4146-universal-haette-galvaniseret.html?gclid=EAIaIQobChMI38r_7uTygAMVIRoGAB2j5wOYEAQYASABEgL4KvD_BwE
God løsning fra HrT, men ellers kan man også få https://www.rabat-vvs.dk/shop/udluftningsroer-76mm-galvaniseret-157576p.html?gclid=Cj0KCQjw3JanBhCPARIsAJpXTx4zi80p2xXlvJ37Jdx2PFrzdBtDH6rkc3kJkweJDmG600LFam4ADVgaAtEbEALw_wcB

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Superdiy skrev den 23-08-2023 11:47:30

en svanehals. du kan lave den at 2 88 graders bøjninger men det er ikke noget der pynter på terrassen.

Da røret er savet af lige med jorden, er det vel smartest at lave en svanehals med to bøjninger, eller øge højden med et stykke rør og  den viste hætte på. Det gør ond på benet, når man støder på den skarpe kant på hætten.

fase
Man kan også gå med en hætte: ​Link ​​​

Elektronikteknikeren
Gregersens ventilationshætte må være løsningen. Den bør dog nok hæves et stykke op over fliserne, så du skal også købe et kort stykke rør og en nippel i ø 100.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også