Anbefal en røgalarm

HrT
HrT
724 3400
Vi har i dag helt normale røgalarmer og en enkelt c02 og optisk alarm. Vi vil gerne have dem allesammen til at virke sammen: går en, går alle-princippet. Vi har pt med batteri, men efter at en af dem har ligger uskiftet i en uges tid tænker vi, at vi skal have nye og sammenkoblede op. For brand kommer ikke kun når batteriet er skiftet. 

Anbefal derfor gerne nogle, der virker godt, er pæne, enkle og ikke alt for dyre.

Bonus info: de må gerne kunne virke med eks HomeKit så de også kan være sirener. Men det er bare om muligt. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er ikke alt for dyrt.
Jeg er glad for mine ajax røgalarmer og før det mest Protect, men ved ikke om det er udenfor budget?
HrT
HrT Trådstarter
724 3400
NSO skrev den 22-08-2023 17:25:53

Hvad er ikke alt for dyrt.
Jeg er glad for mine ajax røgalarmer og før det mest Protect, men ved ikke om det er udenfor budget?

Kan virkelig ikke lure hvilken af dem der passer sammen? For de ser fine ud omend halvdyre. 

Fandt nogle selv til 100,- stk. En CE godkendelse gør dem vel omtrent lige gode allesammen?
Ildstaal
Ildstaal
120 5610
Vi har 10 af dem fra Harald Nyborg der kan kobles sammen, de virker fint, satser på at de skal overholde diverse krav for at kunne sælges i danske butikker og derfor må give samme sikkerhed som de dyre.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
AllanE
AllanE
2387 2650
Jeg har dem her: https://www.amazon.de/gp/product/B08766FG4N
De er små og "taler" sammen.

Jeg er fan af "smarthome" og automatiseringer. Men valgte bevidst at holde røgalarm udenfor, da de bare skal virke - uden at være afhængige af Zigbee, wifi o.lign.

Mvh. AllanE
HrT
HrT Trådstarter
724 3400
AllanE skrev den 23-08-2023 09:23:20

Jeg har dem her: https://www.amazon.de/gp/product/B08766FG4N
De er små og "taler" sammen.

Jeg er fan af "smarthome" og automatiseringer. Men valgte bevidst at holde røgalarm udenfor, da de bare skal virke - uden at være afhængige af Zigbee, wifi o.lign.

Læser jeg rigtigt at den også måler CO / kulilte?

Annonce
AllanE
AllanE
2387 2650
Nej, det er kun en røgalarm. Så ikke at du leder efter begge dele...

Mvh. AllanE
HrT
HrT Trådstarter
724 3400
AllanE skrev den 23-08-2023 09:31:28

Nej, det er kun en røgalarm. Så ikke at du leder efter begge dele...

Jeg så bare der stod “smoke/Co” så blev i tvivl. Min erfaring med Amazon de er at deres engelske er AI genereret og ret så … mærkværdigt til tider. 

Men ser pæn og enkel ud. Røgalarmen skal bare virke når den skal virke. Ikke mere end det (og slet ikke ved et uheld kunne muttes)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis