Forlænge PSU kabel til internet router

Hej. 
Jeg forsøger at fjerne netværkskabler og har købt Wifi netkort til min stationære.  
Der er internetstik i stuen, men forbindelsen har været dårlig med routeren i stuen, så jeg måtte finde et godt sted som dækker hele lejligheden. Det er blevet over hoveddøren. 
Jeg har købt 10m lang coax kabel, men nu er PSU kabel blevet for kort.
Skal jeg klippe det over og forlænge med en lampeledning? Jeg har loddegrej.
Det oprindelige kabel er rundt og ca 3,5mm tyk.

Og når kabel skal monteres - kan man godt slå "kabelclips søm" med en hammer i en murstensvæg? 
Der er uheldigvis et kabel i hjørnet, mellem loftet og vægen i forvejen og jeg ved ikke hvad det er til.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det før eller efter 12V transformeren du vil forlænge kablet? Virker oplagt bare at skifte forlængerledningen til en længere, og så rulle 12V delen op, så kan du slippe for at have adapteren til at hænge og dingle..
Mht til kabel-clips, jeg ville købe nogle større så der er plads til strøm og det ukendte kabel.
Det bliver så grimt med clips. Lav det med en lille kanal i stedet, som kan rumme begge kabler.

Eller: lad sæt hardware sidde ved stikket i stuen og sæt en bedre router på, den fra YouSee er ikke særlig kraftig.

Elektronikteknikeren
Tak for svarene. 
Jeg har både clips og kabelkanaler.
Jeg vil klippe kablet over mellem PSU og routeren og lodde og forlænge det, men jeg skal købe et kabel først. 
Tror I det skal være et kabel med afskærmning?  
Hvis strømstikket ind i routeren og kablet er rundt, er det sikkert et coaxialkabel altså et kabel med skærm.

fase
I stedet for at “clipse” kablet fast, hvadenten det er 230v kablet eller lavvolt kablet, så kan du jo også lime det på plads.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Tak for svarene.
Selvom jeg har skruet routeren centralt og højt oppe i lejligheden og min PC kabinet står skrå og tager benplads, så stål kabinettet ikke dækker WIFi antenner,  er forbindelsen ikke tilfredstillende. 
Jeg betaler for 100/20 og med trådløs forbindelse viser speedtest oftest 40/25.
Når jeg bruger netværkskabel, er der god forbindelse, 100/20

Jeg skal måske alligevel stille routeren tilbage, under sofaen i stuen, hvor den nærmest er usynlig og trække 10 meter netværkskabel til stationær PC i soveværelset. 

John Larsen, lime kablet fast med hvad?   Sekundlim? 
Jeg betaler for 100/20 og med trådløs forbindelse viser speedtest oftest 40/25.
Når jeg bruger netværkskabel, er der god forbindelse, 100/20
Du vil nok altid opleve at den trådløse forbindelse er langsommere end den kablede forbindelse. Du oplever jo også at den kablede forbindelse giver den hastighed, du betaler for. Så stil routeren tilbage under sofaen og træk de 10 m. kabel til soveværelset.

fase
Tak     Det skal næsten prøves.

Du har ændret linket. Jeg kan godt lide det med varm limstift. 
Det skal hærde relativt hurtigt. så jeg ikke skal stå på stigen og holde det i 5 timer   

For fuldstændighedens skyld, jeg brugte det kun et kortere stykke langs loftet, og så i lodrette hjørner og langs dørkarm.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis