Kondens i garage

Hej Eksperter!

Jeg har en stor garage, som er opført i mursten.
Der er ikke lavet ventilationsskakter i væggene.

Tagbelægningen er 1 lag stålplader. Den perfekte konstruktion til generering af massere af kondens!! Navnlig i vinter/forårsperioden.

Jeg vil gerne have en 'lunere' garage og forestiller mig en løsning med
1) Udvendig isolering + efterflg. tagpap ELLER
2) indvendig isolering på undersiden.

Hvilken af ovennævnte 'løsninger' (om nogen af dem?) er bedst?
Hvordan skal konstruktionen være i praksis?

På forhånd mange tak.

Mvh
Lars Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge løsning 1.
Med løsning 2 skal underside stålplader stadig ventileres.

Mvh. Carsten
Hvis du har stålplader på taget, må du også have en hældning, og dermed spær. Så kunne du lave en plan loftbelædning på undersiden af spærene. Øverst isolering. Så fugtspæerre. Og tilsidst profilbrædder el. gipsplader. Og så selvfølgelig god udluftning. Feks en rist på hver side. Og evt en termostatstyret blæser.
Måske...

klassikeren
Er dine vægge dobbelt eller enkelt? Går ud fra der er port i. Hvis de er enkelt, ville jeg benytte lejligheden til at gøre tagkonstruktionen bredere og sætte en yderbeklædning på garagen (selvfølgelig med isolering imellem). Så afsættes kondens ikke på væggen.

Men du vil aldrig undgå kondens i en garage, hvis den ikke er opvarmet - du er nødt til at ventilere fugten ud. Det vil også gøre din bil godt - en varm og fugtig bil, der sættes ind i en tillukket garage er faktisk at bede om rust. Du behøver ikke montere mekanisk ventilation - et par ventiler i bagvæggen og 2 cm af i bunden af porten gør meget.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis