Minislibemaskine

Jeg har sådan en som på billedet, en lille sliber/skærer, som jeg bruger en del, den larmer som en F-16 jager, og det er vel osse en af de billige.
Og så spørger jeg ud i den erfarne verden, hvad synes I jeg skal købe som erstatning, altså en, som kører vibrationsfrit og lydløs, som en symaskine -eller næsten?

Venlig hilsen
Knud
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Proxxon den er jeg rigtig god tilfreds med, men hurtiggående maskiner larmer jo lidt.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg bruger hørerværn til min - selvom det er en anden model.
Det ligner en 230 V model du har, er det rigtigt?
Jeg kan anbefale Proxxon Micromot 230/e, bruger den selv.
https://www.proxxon.com/en/micromot/28440.php
Hvis du vil have en endnu mindre maskine er der kun lavspændingstyperne, men de kræver en trafo.

PS: godt udbud af tilbehør og reservedele, hvilket ikke er tilfældet med Netto-maskinerne.

Må man spørge hvad i bruger sådan en maskine til?
Jeg har stort set alt i kvalitetsværktøj, og har aldrig nogensinde manglet en dremel. Jeg kan ikke se andre anvendelser end hvis man byggede modelskibe.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 21-08-2023 10:28:41

Jeg har stort set alt i kvalitetsværktøj, og har aldrig nogensinde manglet en dremel. Jeg kan ikke se andre anvendelser end hvis man byggede modelskibe.

I industrien/smedeverdenen kalder vi det en ligesliber, og fåes med lige så stor effekt som en vinkelsliber, den kan være super god med carbid slibe stifter og lignende. Eller bare til svært tilgængelige steder med sliberundeller eller andet. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Superdiy skrev den 21-08-2023 10:28:41

Jeg er glad for min lille Proxxon (og jeg bygger ikke modeller) selv om det ikke er så tit den er fremme. Den køre jo hurtig og er god til små diamant stiftet, HM raspe slibe og poler.

Jeg har en Makita ligesliber, den bruger jeg tilgengæld en del, men den er også på batteri, havde Proxxon'en været det havde den også, blevet brugt en del mere.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis