Beklæd bagside af trappe

Jeg har en gammel trappe, hvor jeg gerne vil beklæde trappen - men vinklerne gør, at jeg ikke bare kan sætte en masonitplade på - nogen gode ideer?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillader lige og lytte med her, vi har en trappe magen til, hvor der heller ikke kan gøres pga vinklen når der gåes op og nedad den.
Det er ikke jordens letteste opgave. Du er nødt til at lave pladen af et par dele, ellers får du den aldrig bøjet hele vejen rundt.
Hvis du laver en skabelon i karton kan du lave pladerne så de passer 100% men det er tidskrævende.

Selvbygger med stort S. 
Ja det skal "fifles" lidt med. Bruger man fermacel kan man gøre det meget vådt og så kan det bøjes en del. Når det så sidder på plads lader man det tørre over nogle uger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Personligt bryder jeg mig ikke om at lave hulrum til "kræ".
Den trappeunderside indbyder til lidt "statement" med f.eks. lys (små LEDs).

ev elmand skrev den 20-08-2023 22:46:57

Ja det skal "fifles" lidt med. Bruger man fermacel kan man gøre det meget vådt og så kan det bøjes en del. Når det så sidder på plads lader man det tørre over nogle uger. 

 Tak for tip - kan det bare lægges i blød i en balje eller hvordan? Kan ikke finde nogen vejledning på nettet om det.


Mvh
Henrik 
Annonce
Du kan se det på fermacell montagevejledning afsnit 4.8.14 ( tryk her for LINK )
Bent Andersen: Efter Hafnia branden blev det et krav at alle trætrapper i etage ejendomme skulle brandsikres. Det blev bl.a. gjort med gipsplader op under trapper. 
Det var i 1973 og betegnes som Danmarks historiens største massemord 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-08-2023 08:58:16

Du kan se det på fermacell montagevejledning afsnit 4.8.14 ( tryk her for LINK )
Bent Andersen: Efter Hafnia branden blev det et krav at alle trætrapper i etage ejendomme skulle brandsikres. Det blev bl.a. gjort med gipsplader op under trapper. 
Det var i 1973 og betegnes som Danmarks historiens største massemord 

Jow, men nu er det her vel ikke en etagejendom.


Det er det sikkert ikke. Men blot for at nævne at der er rigtig mange trapper som er beklædt neden-op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det skal forsøges. Så må jeg prøve mig fremme forhold til, hvordan jeg nemmest bløder pladerne op og monterer dem.
Hej Hibiele

Jeg stor og skal beklæde en trappe. Jeg vil lige hører om din erfaring? Fik du afprøvet fermacell ? Hvordan lavede du forskalling ? 
Mvh 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis