Grave rende først, eller?

Hvis I skulle grave ud til et fundament, ville I så grave de 40 ned over hele arealet først og så renden på 90 bagefter - eller omvendt?

Med minigraver.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
asgerhallas skrev den 20-08-2023 13:55:22

Hvis I skulle grave ud til et fundament, ville I så grave de 40 ned over hele arealet først og så renden på 90 bagefter - eller omvendt?

Med minigraver.

Jeg blev anbefalet alt på en gang, fordi man dermed også enklere kunne få alt væk på en gang. Afhænger af temperament og fremgangsmåde mest af alt tror jeg 

asgerhallas skrev den 20-08-2023 13:55:22

Med minigraver.

Nu plejer jeg at gøre sådanne ting med en god, gammel skovl hvor det kan være hip som hap. Med minigraver kan jeg forestille mig (har aldrig tyet til sådan en, så derfor ved jeg det jo ikke) at det er bedst at grave 90-renden først, da det vel er nemmest for den at gøre ”mellem larvefødderne”!? At der er 40 ned på den ene side vil vel gøre det noget vanskeligt? 

Når du bruger en minigraver rømmer du 40 cm. af ud til yderkanten af sokkelrenden. Derefter stiller du gravemaskinen på skrå og graver resten med en passende skovl. Er du vant til at køre med sådan en maskine? Ellers ville jeg få en entreprenør til at grave renden.

fase
Tak! Ja jeg er vant til at køre den, men har aldrig gravet sokkel før. Og at grave renden til sidst virker helt rigtigt, så det gør jeg - næste gang! 😄
Det kommer jo også an på om der er grundvand der siver op. Er der det kan det være en fordel at begynde med de 40 cm . Så har man ikke så meget at grave, lige inden beton kommer i grøften. Jeg har aldrig set entreprenør grave ud af 2 omgange. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis