Luftfugtighed i badeværelse

Hej LDS’ere

Vi har en relativt høj fugtighed i badeværelset. Ikke bare når vi har været i bad men når fugtigheden er høj udenfor så stiger den hurtigt i badeværelset også.
Har i sær opdaget det efter vi har monteret en fugtstyret ventilator. Den starter flere gange dagligt på de dage hvor luftfugtigheden er høj udenfor, (den er sat til 65% luftfugtighed.) det sker også på trods af vi har lukket vinduer. Og når den så starter så er den længe om at sænke fugtigheden.
Vi har så nogle gange en affugter kørende. Hvor præcist den måler fugtighed ved jeg ikke. Men den ligger typisk omkring 80-86% luftfugtighed når vi starter den. Og dette er ikke kun når vi er i bad.
Mit spørgsmål er så, er der noget galt med boligen siden fugtigheden i badeværelset følger den udendørs fugtighed så meget?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den udsugede luft skal erstattes. Kommer den “friske” luft direkte udefra, vil den også være fugtig.

Søren O
Er udeluften varm og fugtig kan du ikke ventilerer dig til tør luft    - er den kold og fugtig      - falder fugtigheden når den varmes op     -      -

Vi er lige kommet hjem efter at have været borte siden frokost. Vores målere siger at inde i stuen har vi 65% luftfugtighed og 24,5°C, mens der ude er 88% og 20,8°. Det meste af dagen har indefugtigheden ligget på lidt under 70%.
Jeg tænker du bør sætte aktivniveauet mindst 5-10% op for ventilatoren.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Den relative luftfugtighed er altid meget høj både ude og inde sidst på sommeren og efteråret , modsat foråret og forsommeren hvor den er meget lav , den absolute fugtighed er nærmest nul ind i mellem . hvis du vil have fugtigheden ned så må du tilføre varme , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
65 % relativ fugt eller lidt mere er helt ok her om sommeren. Og fugt måler i ventilator er slet ikke præcis. Så skrue den lidt op så du i stedet kræver 70 % rel fugt. Så kører den lidt mindre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis