Hej,
Jeg har haft gang i en mindre renovering af stuen som er ved at nå sin ende og jeg skal i den forbindelse lige have klatmalet lidt forskellige reparationer. Jeg har en rest maling stående fra 2 år siden da jeg malede det meste af huset, men jeg er usikker på om det stadig kan bruges.
Den var en smule skilt til at starte med, men ser efter omrøring fin ud og der er umiddelbart ingen lugt. Det ligner dog muligvis desværre at der er en smule skimmel eller noget på indersiden af spanden (se billede), hvilket gør mig lidt betænkelig ved at bruge det. Så vidt jeg ved har malingen heller ingen konserveringsmidler da det er en miljø-/allergivenlig variant.
Man kan desværre kun købe en ny spand på 9 liter til 700-800 kroner hvis det skal være præcis den samme, hvilket jeg synes er lidt træls eftersom at jeg ikke skal bruge mere end et par liter. Det er dog en helt hvid base maling, så ville jeg eventuelt bare kunne købe en lille spand fra et andet mærke med samme glans, eller vil jeg stadig ikke kunne være sikker på at farven er den samme?
Tak på forhånd!