Dataudtag i LK NES dåse

Hej

Jeg har i dag et antennestik, som ikke bliver brugt. Dette vil gerne konvertere om til et dataudtag.
Dåsen er en gammen LK NES. Der er en form for adapter i, hvor antennestikket er monteret, hvor det passer med rammen til eurodåse.

Mit spørgsmål er, kan jeg på en måde få et dataudtag i, og forsat bibeholde en eurodåse ramme? Hvis det var en eurodåse, så ville det være nemt, men fordi det er en LK NES, så har jeg ikke kunne finde en løsning selv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige specificere hvad det er for et ‘dataudtag’ du ønsker. Er det RJ45?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 18-08-2023 21:44:08

Du må lige specificere hvad det er for et ‘dataudtag’ du ønsker. Er det RJ45?

Beklager. Min første tanke var RJ45 LK Fuga data udtag (Actassi). Enten 1.5 modul eller 1 modul afhængig af hvad der er muligt.

Som jeg ser det kommer det du ønsker vist ikke til passe sammen.
Hvad kabling er der bag det nuværende? Noget der matcher dine ønsker?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er naturligvis antenne kabel når det er sådan et udtag. Men det kan jo ændres. Jeg kender ikke udtag som passer i denne orange dåse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er du sikker på at det er en LK eller NES dåse. Det ligner mere en euro dåse. Prøv at måle diameteren og dybden.

fase
Annonce
JohnLarsen skrev den 18-08-2023 22:49:09

Som jeg ser det kommer det du ønsker vist ikke til passe sammen.
Hvad kabling er der bag det nuværende? Noget der matcher dine ønsker?

Det er desværre også min frygt. Jeg håbede i herinde kunne belyse noget jeg havde overset. 😅 

Det er et antennekabel, som tanken er at fjerne helt og udskifte med CAT kabel. 

S. Fabrin skrev den 18-08-2023 23:29:54

Er du sikker på at det er en LK eller NES dåse. Det ligner mere en euro dåse. Prøv at måle diameteren og dybden.

Dåsen er mærket med "NES", som også passer med husets alder.
Jeg troede først det var en eurodåse, men der er ingen skruer på dåsen. Jeg har dog aldrig før set denne type dåse før, så afviser ikke helt det kan være en eurodåse, som forrige ejer har pillet ved.

Jeg kan se, at billeder blev væsentlig komprimeret ved første upload, så jeg prøver lige igen.
Hvis dåsen er mærket med NES i en oval er huset fra senest i slutning af 60erne. LK overtog NES. Det eneste, der er tilbage, er deres udvendige drejestikkontakt og -afbryder. Jeg kan ikke huske, at NES har lavet en rød dåse. Er den i metal eller plast?
På dit billede ser det ud til at der skal foretages nogle reparationer af væggen, så jeg vil anbefale, at du fjerner dåsen og erstatter den med en 1,5 modul (stikkontakt) dåse. Der er rimelig god plads i den dåse også til udvidelser.

fase
Hvor stor er dåsen?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis