Puch maxi skyder og går ud.

Hejsa.
Jeg har erhvervet mig en gammel Puch maxi P.
Der er monteret 15mm bing, arisal cylinderkit og cigar.
Jeg har flere problemer med den.
1. Der er nærmest ingen optræk, men god topfart, hvordan får jeg noget af toppen og mere topfart?
2. Når man har kørt noget tid så skyder den helt vildt og taber gassen og går ud. Lader jeg den stå i et par minutter så starter den igen med det samme og kan kører et par minutter indtil samme scenarie sker.
3. Jeg har lys i min forlygte når jeg holder i tomgang og ved svage omdrejninger, men så snart jeg kommer lidt op i fart går lyset ud indtil jeg igen holder stille.
Nogen bud på hvad jeg skal have kigget på.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden ?
1. Du har nok for høj gearing, så et mindre tandhjul foran, vil give dig mere optræk.
2. Prøv om der er gnist på tændrøret, lige når den er gået i stå, er der ingen gnist, skal du sikkert have en ny tændspole, men tjek først afstanden på platinerne, og mærk om der er sløre i svinghjulet.
3. kik efter løse forbindelser.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-08-2023 21:35:49

Velkommen på siden ?
1. Du har nok for høj gearing, så et mindre tandhjul foran, vil give dig mere optræk.
2. Prøv om der er gnist på tændrøret, lige når den er gået i stå, er der ingen gnist, skal du sikkert have en ny tændspole, men tjek først afstanden på platinerne, og mærk om der er sløre i svinghjulet.
3. kik efter løse forbindelser.

 Spørger nok dumt men hvis jeg går ned i størrelse på tandhjul så skal jeg vel også have en korte kæde eller hvad 😃


Kommer an på, hvor meget du kan spænde kæden op, med det spillerum du har på kædestrammeren.
Men den kæde du har, kan kortes op, det er ikke det store problem. 

Senpaidk skrev den 19-08-2023 09:23:47

je_ns skrev den 18-08-2023 21:35:49

Velkommen på siden ?
1. Du har nok for høj gearing, så et mindre tandhjul foran, vil give dig mere optræk.
2. Prøv om der er gnist på tændrøret, lige når den er gået i stå, er der ingen gnist, skal du sikkert have en ny tændspole, men tjek først afstanden på platinerne, og mærk om der er sløre i svinghjulet.
3. kik efter løse forbindelser.

 Spørger nok dumt men hvis jeg går ned i størrelse på tandhjul så skal jeg vel også have en korte kæde eller hvad 😃


 Ja kæden skal være lidt kortere, men skifter du det forreste tandhjul, skal det kun være 1-2 tænder mindre, så kan du måske stramme kæden op uden at afkorte, men det afhænger af hvor i reguleringsområdet den er nu.

Kom til at tænke på, hvis udstødningen er ved at stoppe til, så bliver motoren varm, og køre dårligt, og det er ikke usædvanligt på sådan en Maxi.

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan også være tændrøret, som bare skal skiftes.
Har oplevet tændrør, som ikke virkede når de blev varme, - men kunne igen efter et par minutter.
Annonce
Prøv også at rense benzin filter og tjek at du får benzin nok, det kunne lyde som den tømmer karburatoren.
Har den reserve tank indstilling så prøv evt den.
Skift tændingsfejl kondensatoren

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis