Forankring af vvb på gasbeton

Så har vvs manden sat vores bosch 150l vvb op. Til det brugte han 2 franske skruer kørt ind i gasbeton plugs. Gasbeton væggen er kun 75mm tyk. Efter en time begyndte den af synke og var ved at ryge ned. Den er nu understøttet med en donkraft. Ville hører hvad folk herinde har brugt til at sætte deres tunge ting op med. Vvb med vand i vejer omkring 250kg. Tænker selv at bruge 8mm gevindstænger som jeg sætter i lidt forankringmasse. 4 stk. Tænker at sætte dem 6cm ind i væggen. Vil dette holde. Eller vil det være bedre hvis jeg gav den 4 gennemgående stænger som bliver spændt fra begge sider. H is dette er bedst skal jeg så sætte et bræt på bagvæggen så der er noget at spænde op imod, eller vil det være nok med en skive.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er lidt billeder af hvad der er blevet brugt. 
Plugs skal man slet ikke bruge i gasbeton når man har så groft gevind som en fransk skrue har.

Gevindstænger er fint i gasbeton, nu hvor du har huller der er faldet sammen.
Jeg har stor succes med karmskruer direkte i gasbeton, selvfølgelig med passende forboring.

Elektronikteknikeren
Tænker jeg prøver med gevindstænger og forankringsmasse 
Jeg ville ikke betale den regning, før opgaven var korrekt og forsvarligt udført. Mærkeligt han ikke brugte et stativ under 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis