Pool oven på træterasse

Jeg skal lave en ny træterasse her til foråret, og jeg gik lidt med planer om at bygge den lidt større, og lave plads til poolen (en almindelig rund til på 6000 l) så hvis vi skulle have mange gæster, så kan man tømme poolen og have noget mere plads..

Men sådan en pool med 6000L vand vejer jo en del, nok omkring de 6 ton ville jeg gætte på, kan man lave terassen så den kan holde til det, terassen kommer til at være ca 50 cm over underlaget på det pågældende sted.. 

En anden løsning var at bygge poolen ned i terassen, og virker som en langt bedre løsning, men jeg vil stadig gerne kunne bruge den del af terassen når der er mange gæster, så den skal kunne dækkes over, også bliver det lidt sværere at lave en pæn løsning som ikke koster spidsen af en jetjager..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor stor poolen skal vær, 6 m3 kan jo opnås på flere måder, men hvis jeg gætter på 2 x 4 m er det vel ikke helt skævt. Hvorfor ikke nedsænke den og så lave et par hængslede stykker gulv der kan åbnes. Hvis de er hængslet i den ene side og sammen folder de væk. Hvis de er tætte beskytter de mod nedfald i poolen når den er lukket. Bøvlet med lågerne er noget mindre end at skulle fjerne poolen, vandspildet er væk, installation af pumpe og filter kan udføres skjult.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 18-08-2023 11:08:23

Nu ved jeg ikke hvor stor poolen skal vær, 6 m3 kan jo opnås på flere måder, men hvis jeg gætter på 2 x 4 m er det vel ikke helt skævt. Hvorfor ikke nedsænke den og så lave et par hængslede stykker gulv der kan åbnes. Hvis de er hængslet i den ene side og sammen folder de væk. Hvis de er tætte beskytter de mod nedfald i poolen når den er lukket. Bøvlet med lågerne er noget mindre end at skulle fjerne poolen, vandspildet er væk, installation af pumpe og filter kan udføres skjult.

 min pool er 360cm i diameter. jeg har tænkt på at bygge den ind i terrassen, men møder hele tiden problemer og ting der er uhensigtsmæssigt.

for det første hvis den er bygget ind i terrassen, skal der graves ned og den skal stilles i et hul, ned ikke helt hvor smart det er, når der bades og vand ryger ved siden af og ikke kan komme væk. 

hvis den skal kunne dækkes over, skal der kunne ligges noget over poolen i et spænd på 3,6 meter som man kan gå på, så det er regler af 100mm samt brædder af 25mm, 125 mm, under det er poolen, vandstanden i poolen kan højest komme op 10 cm fra toppen, dvs vandstanden vil være mindst 22,5, nok 25 cm fra kanten af terrassen, og det synes jeg ikke er så smart.

poolen holder ikke evigt, jeg skal være lidt sikker på jeg kan finde en ny i samme størrelse senere hen, nu da jeg har bygget terrassen til den størrelse.

det ville være det bedste at bygge en ny pool af evt lecablokke og liner, men det koster lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis