Løsning til manglende brædde i gulv

Jeg mangler en god idé til, hvordan jeg kan reparere et hul i vores trægulv.
Der har tidligere stået en halvmur, som nu er fjernet. Tilbage er der noget beton, der ikke er jævnt og ikke lige så dybt som gulvbrædderne. Og som I kan se, går stykket på tværs af bræddernes retning.

Har I nogle gode idéer til, hvad man kan gøre? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få de værste ujævnheder i betonen sleben væk, er brættet stadig for tykt så få det høvlet ned.
Jeg ville ligge brættet ned i en god fugemasse, som ligges ud i tykke pølser, så kan du trykke brættet ned, så det har samme nivue som det øvrige gulv.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan ikke forlænge dine brædder så det ser ordentlig ud. Men du kan lægge noget på tværs så det ses tydelig at det er en reparation. Det kan være et stykke gulvbræt, men det også være et stykke klikgulv som matcher. 
Kan man ikke skjule en fejl, så må man hellere vise at der noget som har været der.
De stumper der sidder ind under fodliste bør du tage væk, så det nye stykke kan skubbes ind under. Så er der kun 1 linje som du skal koncentrere dig om. 
De kan pilles ud ved at splitte dem ad. Enten med stemmejern, skruetrækker eller bore i dem. 
Når du så har afprøvet det nye stykke og set at det i hvert fald kan ligge med overfladen under det gamle gulv så limer du set fast. Her kan du bruge montagelim eller fliselim. Det skal placeres i nogle toppe, så kan du nemlig trykke det nye stykke på plads og der vil være plads til at lim toppe under vil kunne splatte ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis