Anbefal en robot klipper

Jeg synes det er uoverskueligt at finde en robot. Men tænker de jo snart kommer på efterårstilbud. Så hvilken vil i anbefale til en 250-300kvm have med nedgravet trampolin, 3-4 bede, bålsted med stenafgrænsning og hæk på 3 sider. Sidste side er træterrasse hævet over jorden.

Jeg synes de er dyre, men som allergiker vil jeg gerne undgå græsklipning om muligt 
Jeg synes det er uoverskueligt at finde en robot.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Worx Vision skulle også have den kæmpe fordel, at den jo læser din græsplæne og derfor selv sørger for at køre uden om hundens bold eller endnu vigtigere, pindsvin som måtte være på græsplænen.
Robotter uden kanttråd er så nye at man anbefaler at vente nogle år med at købe sådan en. Ja, nogle robotter er dyre. Vi kom op på 20.000 med garage, montering og elektriker. .....og helt så nemt er det heller ikke, hvis man vil have at plænen bliver klippet flot. Vi har måttet så lidt mere græs inn 9x1m bred græsstrimmel,langs huset. Desuden gav stormen en  masse nedfaldne æbler, som skulle samles op. Nu er æblerne så store at robotten går i stå fordi sensoren afbryder og maskinen melder :" løftet". større nedfaldne grene må også fjernes. Nogle robotejere anbefaler at man klipper mens der er dug på græsset. Min erfaring er at græsset sætter sig under maskinen og laver en tyk belægning på hjulene. Derved hæves maskinen og det ændrer klippehøjden. Den kan sagtens klippe i regnvejr, men så må den gøres ren  med børste og vand.
Når jeg gør den ren spørger min mand om den nu skal have ren ble igen.
Ingeborg


Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis