ABS/ESP- fejl på fabia 2

hej, jeg har en Fabia 2 fra 2009 1,2 tsi. den melder abs/ESP fejl næsten altid.  Når jeg starter bilen så ingen fejl om morgen, den melder fejl først ca efter 50 meter.  Når jeg skal hjem efter arbejdet, om eftermidag så fejl er da også. 
men nogle gang ikke altid når bil har lige været  køret og jeg skal køre igen, så fejlen forsvinder. 

jeg haft billig tester på (ikke vcds) den finder ingen fejl.

jeg vil starte at skifte alle abs føler ud, men jeg tænker hvis føler er i stykker så de burde komme med fejl på abs konstant ikk?
hej, jeg har en Fabia 2 fra 2009 1,2 tsi. den... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 23-08-2023 18:36:47

Min polo 9n fra 2003 havde samme problem. det viste sig at der sidder nogle sikringer oven på batterikassen. det er nogle sikringer som bare er et stykke tyndt blik. en af den var knækket ikke brændt over. Da den blev skiftet var problemet løst . Så kig lige der. det tager ingen tid.

 hej Kovas, 

jeg har genemgået alle sikringer båge inde og ud i mootor rummet. men tjekker i aften i gen. :)
tak for tip.
det skal siges at kører fra arbejdet med tændt ABS/ESP
Skal det forstås sådan, at du kører med ESP slået til hele tiden? ABS kan du ikke slå fra. Det er en del af bremsesystemet. ESP er til brug i glat føre.

fase
S. Fabrin skrev den 24-08-2023 11:37:47

det skal siges at kører fra arbejdet med tændt ABS/ESP 
Skal det forstås sådan, at du kører med ESP slået til hele tiden? ABS kan du ikke slå fra. Det er en del af bremsesystemet. ESP er til brug i glat føre.

 EBS/ESP ja det korrekt, begge del lyser samtidig. jeg kan hverken slå til eller slukke ESP. når ESP lyser så ligesom knappen virker ikke.

Darius skrev den 24-08-2023 14:50:37

S. Fabrin skrev den 24-08-2023 11:37:47

det skal siges at kører fra arbejdet med tændt ABS/ESP 
Skal det forstås sådan, at du kører med ESP slået til hele tiden? ABS kan du ikke slå fra. Det er en del af bremsesystemet. ESP er til brug i glat føre.

 EBS/ESP ja det korrekt, begge del lyser samtidig. jeg kan hverken slå til eller slukke ESP. når ESP lyser så ligesom knappen virker ikke.

 ABS lampen skal ikke lyse med mindre der fejl på systemet. Gå efter at finde ABS fejlen. først.


fase
Annonce
kovas skrev den 24-08-2023 11:13:24

Hej darius. hvor bor du? Jeg har en V-checker V500 til VAG cars til salg. priside 500kr.

 Jeg bor ved Kolding, jeg prøver at fonde en i nærheden som kan scanne. Tak

Hvis du går ind på vagcars.dk kan du få meget hjælp og finde en der har diagnoseudstyr også i din nærhed.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis