Roth gulvvarme med Grundfos pumpe

Jeg har gulvvarme, som driller. Det er helt nyt  (dec. 2022), både pumpe (Grundfos Alpha2 L) og kontrolenhed (Roth touchline). Efter mange startproblemer har det kørt upåklageligt længe , men nu er pumpen af en eller anden grund slukket, af sig selv. Det er ikke noget jeg har gjort. Hvordan tænder man for den ? Dens strømforsyning går gennem kontrolenheden/ skærmen, og der står "off". Samtidig er en zone forsvundet fra skærmen. Jeg har prøvet at "tilmelde" den, men det virker ikke , måske fordi varmen er slukket på grund af pumpen..... HJÆÆÆLP...

Lene
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et forsigtigt bud, uden at kende enhederne, er at pumpen kun tændes, mår der kaldes på varme.. prøv at skrue helt op for en af rumfølerne.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

På Roth er pumpen sat til styringen, så den kører kun når der kaldes på varme. det er for at spare strøm. 
Så skru op for ønsket temperatur til et af rummene, som lyhne1 skriver
Det lyder logisk, det prøver jeg

Lene
Tak for hjælpen, det virkede at skrue op for en rumsensor, så tændte pumpen.

nyt spørgsmål: Som jeg skrev i første besked.... Så er en af zoner "forsvundet" fra skærmen. Jeg har prøvet at "tilmelde den" , men den melder nogle minutter efter, at der er fejl ved tilmelding. Jeg har skiftet batterier i selve sensoren, men den virker ikke overhovedet.

Lene
Super! 
Prøv at flytte sensoren ud ved siden af styreboks, mens du tilkobler.. hvis det virker her, er det muligvis signalstyrke, det handler om.. eller evt. En defekt sensor, naturligvis🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg sidder med den i hånden når jeg prøver at tilmelde den .... så ja , måske er den defekt

Lene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis