Ny bordplade til Bar

Hej LDS'ere

Jeg bar en halvvæg hvor jeg ønsker at montere et barbord, Men jeg er kommet lidt i tvivl omkring hvordan man montere det pænest. (skjult montering hvis et lade sig gøre)

Den nuværende plade måler 250 cm i længden og 13 cm i dybden. den stikker ca 2,5 cm ud på hver side af halvvæggen. Så jeg vil formode at halvvæggen er 8 cm dyb.

Den nye bordplade jeg vil have på kommer til at være 40 cm  dyb, 2.8 cm Høj og selvfølgelig 250 cm lang. men hvordan montere jeg den på den flotteste måde. det skal selvfølgelig også holde til at blive brugt som barbord.

Håber i kan hjælpe.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte et stykke træ på væggen hvor barbordet kan ligge af på og så udnytte at du har en vinkel for enden, den ville jeg samle med nogle Dominoer, så har du også styr på den ende. Når du så får det op at ligge på halvæggen kan du lime den fast med montagelim og så må du se hvor stabil den føles når limen er tør, hvis den ikke føles stabil nok må du sætte et lille ben under som støtter på bordpladen, se evt. hvad jeg har gjort her under.
perhans skrev den 17-08-2023 13:30:10

Du kan sætte et stykke træ på væggen hvor barbordet kan ligge af på og så udnytte at du har en vinkel for enden, den ville jeg samle med nogle Dominoer, så har du også styr på den ende. Når du så får det op at ligge på halvæggen kan du lime den fast med montagelim og så må du se hvor stabil den føles når limen er tør, hvis den ikke føles stabil nok må du sætte et lille ben under som støtter på bordpladen, se evt. hvad jeg har gjort her under.

 Kan man også gøre det hvis bordet skal rage ud på modsatte side end det du viser på billedet?

Asghar skrev den 17-08-2023 18:06:19

perhans skrev den 17-08-2023 13:30:10

Du kan sætte et stykke træ på væggen hvor barbordet kan ligge af på og så udnytte at du har en vinkel for enden, den ville jeg samle med nogle Dominoer, så har du også styr på den ende. Når du så får det op at ligge på halvæggen kan du lime den fast med montagelim og så må du se hvor stabil den føles når limen er tør, hvis den ikke føles stabil nok må du sætte et lille ben under som støtter på bordpladen, se evt. hvad jeg har gjort her under.

 Kan man også gøre det hvis bordet skal rage ud på modsatte side end det du viser på billedet?

 Så bliver du nok nød til at lave nogle vinkler. Du kan jo lave/købe nogle pæne vinkler, jeg brugte bare byggevinkler fordi de ikke er synlige med mindre man går ned i knæ og det er på "bagsiden" af baren.

Så blev det løst. Og her er resultatet. Tusind tak for sparring alle sammen 🙂
Ser fint ud  
Hvordan løste du understøtning af den svævende side ?
Måske et billede nedefra ?  
Lavede prop huller i toppen og skruede en skrue i for hver 30 cm.
Inden bordpladen blev sat op fik hele halv væggen lim og dernæst fik bordpladen skruer og nu sidder den helt fast. Jeg satte ikke vinkler under den svævende side. Fugede bare sprækken på undersiden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis